دهقانی معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت تغییر کرده و منحل نشده است؟ افزود: این کمیته منحل شده و وجود ندارد.

 

 

شرق پرس: معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: سازوکار جدیدی علیه کشورمان در این سازمان ایجاد نشده است.

 

 
غلامحسین دهقانی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت تغییر کرده و منحل نشده است؟ افزود: این کمیته منحل شده و وجود ندارد.

 

 
وی با بیان اینکه همه هفت قطعنامه شورای امنیت علیه کشورمان لغو و بر اساس آن کمیته تحریم ها نیز منحل شد اضافه کرد: برخی می خواهند با تکرار کلمه تحریمها القا کنند که تحریم ها همچنان ضد کشورمان وجود دارد و این را در اذهان نگه دارند که ایران یک کشور تحریم شده است.

 

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی در ارتباط تصویری با خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت یک سری محدودیت ها درباره برخی اقلام خاص نظامی و دو منظوره برای مدت زمان محدود در نظر گرفته شده است که برای نظارت بر اجرای برجام باید نقل و انتقال این کالاها به شورای امنیت اعلام شود.

 

 
دهقانی گفت: پیش از لغو تحریم‌ها ورود این کالاها به ایران ممنوع بود اما پس از لغو تحریم ها و تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ نقل و انتقال آنها باید با آگاهی شورای امنیت انجام شود.

 

 
وی افزود: غربی ها مایل بودند که سازو کار جدیدی در شواری امنیت ضد کشورمان ایجاد شود اما با مخالفت مذاکره کنندگان کشورمان این اتفاق نیفتاد.