رئیس جمهور آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: به یاد نمی‌آورم که در گذشته یک رهبر خارجی تا این حد که نتانیاهو در این مدت در امور آمریکا مداخله کرده تا جلوی توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد، در امور آمریکا مداخله کرده باشد.

اوباما: سابقه نداشت یک مقام خارجی به اندازه نتانیاهو در امور آمریکا دخالت کند

 

 

 

شرق پرس: باراک اوباما در مصاحبه‌ای تاکید کرد، تاکنون سابقه نداشته یک مقام خارجی به اندازه نتانیاهو در امور آمریکا مداخله کند.
 
 
 
 

 ایسنا  به نقل از پایگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا، مجری معروف شبکه سی‌ان‌ان که امروز (یکشنبه) قرار است از این شبکه پخش شود، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص جوهره توافق هسته‌ای با ایران دچار اشتباه است.

 

 

اوباما خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که فرضیه‌های اساسی که نتانیاهو درباره این توافق دارد نادرست هستند.

 

 

اوباما به سی‌ان‌ان گفت: به یاد نمی‌آورم که در گذشته یک رهبر خارجی تا این حد که نتانیاهو در این مدت در امور آمریکا مداخله کرده تا جلوی توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد، در امور آمریکا مداخله کرده باشد.

 

 

فرید زکریا در این مصاحبه از اوباما پرسید آیا مناسب است که رئیس یک دولت خارجی خودش را وارد یک مساله آمریکایی کند، که رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به آن گفت: یک چنین نمونه‌ای را به یاد نمی‌آورم.

 

 

اوباما تاکید کرد: اگر در حقیقت استدلال من درست باشد که این توافق بهترین راه برای آنکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند است، این چیزی نیست که تنها برای آمریکا خوب باشد بلکه برای اسرائیل بسیار خوب است.

 

 

اوباما در یک بریده دیگر از این مصاحبه که روز پنجشنبه ضبط شده تاکید کرد، تندروها در ایران آرمان مشترکی با جمهوریخواهان آمریکا دارند و هر دو طرف تعهدی ایدئولوژیک به جلوگیری از توافق دارند.

 

 

اوباما به فرید زکریا گفت، روابط سازنده با ایران می‌تواند یکی از محصولات جانبی توافق هسته‌ای باشد اما چنین اتفاقی بلافاصله رخ نمی‌دهد.

 

 

به گفته اوباما، توافق حاصل شده میان ایران و ۱+۵ در ماه گذشته میلادی این هدف را بهتر از هر طرح جایگزین دیگری برآورده می‌سازد.