امروز روزنامه گاردین و خبرگزاری رویترز از سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به ایران برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر دادند. آن‌ها اعلام کردند در چند روز آینده سفارت انگلیس در تهران پس از 4 سال پس از تعطیلی بازگشایی می‌شود.

 

 

شرق پرس: یک منبع مطلع در وزارت خارجه اعلام کرد: سفارت انگلیس یکشنبه در تهران افتتاح می‌شود.
 

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارش های خبری منتشره در خصوص سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران؛ سفر هاموند، وزیر خارجه انگلیس به تهران در یکشنبه آینده و بازگشایی سفارت این کشور در طی این سفر را تایید کرد.

 

براساس این گزارش، امروز روزنامه گاردین و خبرگزاری رویترز از سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به ایران برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر دادند. آن‌ها اعلام کردند در چند روز آینده سفارت انگلیس در تهران پس از ۴ سال پس از تعطیلی بازگشایی می‌شود.

 

خبرگزاری آنسا در ایتالیا نیز در خبر کوتاهی به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در پایان هفته جاری میلادی خبر داد.

 

پیش از این محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در جریان گفت‌وگو با دبیران ارشد دیپلماتیک و امور سیاسی روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن درخصوص روابط دوجانبه با انگلستان گفته بود: در طول یک و نیم سال گذشته علی رغم وجود برخی مشکلات رایزنی‌های دو کشور درخصوص امور دوجانبه، منطقه‌ای و پارلمانی انجام و هیات‌هایی بین دو کشور تبادل شده است.

 

وی در خصوص بازگشایی سفارت‌خانه‌ها نیز افزود: هم اکنون بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن فعال است و خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه می‌کند. ضمن اینکه مذاکرات نیز در حال انجام است و پس از نهایی شدن این روند شاهد فعالیت کامل نمایندگی‌های دو کشور خواهیم بود.

 

به گزارش ایسنا روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس از چند سال پیش دستخوش برخی تحولات شد که به بسته‌شدن سفارت این کشور در تهران منجر شد.