با توجه به اینکه هنوز اقدامات لازم برای ایجاد سایت موزه در محل کشف اسکلت 7هزار ساله صورت نگرفته، باستان شناسان با انجام اقدامات علمی موفق به آزادسازی اطراف اسکلت شده‌اند و در روزهای آینده انتقال آن توسط حفاظت‌گران به موزه ملی صورت می‌گیرد.

 

 

 

شرق پرس: با وجود ریسک‌هایی که در انتقال اسکلت بانوی ۷ هزار ساله وجود دارد، شرایط نامناسب نگهداری آن باعث شد تا سرانجام مسئولان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر انتقال موقت آن به موزه ملی رضایت دهند.
 
 
 
ایسنا نوشت: چند تن از باستان‌شناسان عضو پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با انجام حفاری‌هایی، راه سفر بانوی ۷ هزار ساله تهران به موزه ملی را هموار کردند.
 
 
 
با توجه به اینکه هنوز اقدامات لازم برای ایجاد سایت موزه در محل کشف اسکلت ۷هزار ساله صورت نگرفته، باستان شناسان با انجام اقدامات علمی موفق به آزادسازی اطراف اسکلت شده‌اند و در روزهای آینده انتقال آن توسط حفاظت‌گران به موزه ملی صورت می‌گیرد.
 
 
 
سیامک سرلک – باستان‌شناس – با تاکید بر این که در حال حاضر اقدامات فیزیکی انتقال اسکلت انجام شده و موفق به آزادسازی اطراف آن شده‌اند، ادامه داد: در مرحله بعد کار انتقال توسط کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت انجام می‌شود.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حمیده چوبک – رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری – پیش از این اعلام کرده بود اسکلت بانوی ۷هزار ساله تهران پس از مطالعات لازم فنی و تخصصی برای ایجاد سایت موزه و همچنین ادامه کاوش‌ها به محل اصلی خود بازگردانده خواهد شد.