حجت الاسلام عمار عمارلو یکی از روحانیان که نخستین اجتماع کننده مقابل مجلس بود ضمن تشکر از آنان گفت: از چند مسیر موثق، مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند.

 

 

 

شرق پرس: تحصن‌کنندگان مقابل مجلس شورای اسلامی که از روز دوشنبه هفته گذشته ۶ مهر مقابل درب شمال شرقی (درب شماره یک) پارلمان تحصن کرده بودند، ظهر امروز (شنبه) پس از قرائت بیانیه پایانی به این تحصن پایان دادند.

 

 

در چند روز گذشته طلبه‌ای قمی با نام حجت الاسلام عمار عمارلو به همراه همسر و سه فرزندش در مخالفت با برجام و اعلام نظرشان مقابل مجلس تحصن کرده‌اند که به تدریج بر تعداد همراهان اقای عمارلو افزوده شد. در این چند روز تعدادی از نمایندگان و برخی چهره ها در بین آنها حاضر شده و حتی برخی به جمع متحصنین پیوسته‌ بودند.

 

 tajamo-majles2

 

 این تعداد از مخالفان برجام که مقابل ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به برپایی چادر کرده بودند؛ ساعتی پیش چادرهای خود را جمع آوری و به اجتماع خود پایان دادند اما بر اساس گزارش ها هنوز چندتن دیگرازآنان بر ادامه مخالفت اصرار دارند.

 

 

دیروز عیسی فرهادی فرماندار تهران در واکنش به این تجمع اعلام کرده بود که از چند شب پیش تاکنون تعداد معدودی از افراد خارج از شهرستان تهران به منظور اعتراض به تصویب لایحه برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که اجتماع آنان بدون مجوز صورت گرفته است و این افراد با برپایی چادر، نصب بنر و اطراق مقابل مجلس شورای اسلامی بدون دریافت مجوز رسمی از وزارت کشور یا فرمانداری در این محل اجتماع کردند.

 

 

امروز نیز یک منبع آگاه در مجلس با تاکید بر اینکه تحصن تعدادی روبروی مجلس در اعتراض به برجام غیرقانونی است اعلام کرده بود. حکم قضایی برای برخورد با این تحصن غیر قانونی صادر شده ولی تاکنون نیروی انتظامی برخوردی با این افراد نکرده است.

 

 

سرانجام با ابلاغ رسمی (عکس آن را در زیر مشاهده می نمائید) از سوی فرماندهی انتظامی استان تهران مخالفان برجام که مقابل مجلس تجمع کرده بودند جمع آوری شدند.همچنین رییس پلیس تهران بزرگ ساعاتی پیش در حالیکه لباس شخصی بر تن داشت در جمع افرادی که بدون داشتن مجوز در مخالفت با برجام مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اجتماع کردند حضور یافت و با تبیین نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت با ادامه کار این افراد از آنان خواست تا به اقدام غیرقانونی خود پایان داده و محل را ترک کنند.

 

tajamo-majles1

 

در این باره حجت الاسلام عمار عمارلو یکی از روحانیان که نخستین اجتماع کننده بود ضمن تشکر از آنان گفت: از چند مسیر موثق، مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند.

 

 

وی با بیان اینکه وظیفه ما اطاعت محض از رهبری است تاکید کرد: صدای ما به معظم له رسیده و ایشان با تدبیر خود، تصمیم به مخالف با این اجتماع گرفته اند.

 

 

عمارلو به حضور رییس پلیس تهران بزرگ در جمع اجتماع کنندگان اشاره کرد و افزود: من از طریق تلفن سردار ساجدی نیا با سردار وحید از مسئولان ارشد دفتر رهبر معظم انقلاب گفت وگو کردم و ایشان تاکید کرد که نظر دفتر رهبری پایان دادن به این اجتماع است.

 

tajamo-majles3

نماینده اجتماع کنندگان با بیان اینکه ما برای اطمینان بیشتر نیز واسطه ای حضوری برای کسب تکلیف به بیت رهبری فرستادیم گفت: حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز با حضور در جمع اجتماع اعلام کرده که نظر شخص رهبری پایان دادن به این تجمع است.

 

 

عمارلو با تاکید بر اینکه برای من مسجل شده که ادامه این تجمع مخالف نظر رهبری است اعلام کرد: از این لحظه از نظر ما، تجمع پایان یافته است و ما پس از برچیدن چادرها و موکت ها به تجمع خود پایان می دهیم.

 

 

در این لحظه عده ای از اجتماع کنندگان ضمن اعتراض به سخنان عمارلو اعلام کردند که نظر منتقل شده نظر دفتر بیت رهبری است و نظر معظم له تنها از طریق خود ایشان اعلام می شود.

 

 

پس از این اعتراض چنددستگی در میان اجتماع کنندگان به وجود آمد و فضای تحصن به تشنج کشیده شد و عده ای خواستار پایان دادن به تجمع و عده ای دیگر نیز خواهان تداوم آن شدند.

 

 

به گزارش تابناک پس از سخنان نماینده اجتماع کنندگان، چند چادری که برپا شده بود به همراه موکت های پهن شده جمع آوری شدند اما چند نفر ازآنان همچنان به صورت ایستاده و معترض خواهان ادامه مخالفت و اجتماع غیرقانونی هستند.