مقامات بحرین مدعی شدند که یک انبار مهمات و سلاح به وزن 1.5 تن را در زیر زمینی در روستای النویدرات از توابع منامه، کشف کرده‌اند.

 

 

شرق پرس: دولت بحرین به «محمد رضا بابائی» کاردار ایران در منامه اعلام کرده است که ۷۲ ساعت فرصت داد که خاک این کشور را ترک کند.

 

تابناک به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین نوشت: این کشور همچنین از «راشد سعد الدوسری» سفیر خود تهران خواسته است تا خاک ایران را ترک کند.

 

 

خبرگزاری رسمی بحرین در علت این تصمیم دولت بحرین مدعی شده است که به دلیل اقدامات تخریبی ایران و تلاش در جهت بر هم زدن آرامش کشور، دولت بحرین چنین تصمیمی گرفته است.

 

 

ادعای وزارت خارجه بحرین در شرایطی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران از زمان شروع انقلاب مردمی بحرین از سال ۲۰۱۱ همیشه خواستار توجه مقامات منامه به خواسته‌های مسالمت آمیز ملت بحرین بوده است. حکومت بحرین طی این چند سال نه تنها به خواسته های ملت این کشور پاسخ نداده است بلکه با اقدام به استفاده از خشونت بیش از ۲۰۰ بحرینی را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کرده است.

 

 

گزارش‌های متعددی که از سازمان‌های حقوق بشری در سطح بین المللی منتشر شده بیانگر حضور بیش از ۳ هزار زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین است که اکثر آنها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

 

 

مقامات عصر مدعی شدند که یک انبار مهمات و سلاح به وزن ۱.۵ تن را در زیر زمینی در روستای النویدرات از توابع منامه، کشف کرده‌اند.

 

 

وزرات کشور بحرین، سریعا این انبار سلاح را به ایران و عراق نسبت داد.

 

 

پیش از بحرین نیز در روز چهارشنبه، عربستان سعودی مدعی شد که یک لنج ماهیگیری ایرانی را در دریای عرب توقیف کرده که حامل سلاح برای یمن بوده است.

 

 

مقامات ایرانی به شدت چنین اتهاماتی را رد کرده‌اند و آن را عملیات روانی دانسته‌ و از مقامات سعودی خواسته‌اند تا هرچه سریعتر لنج ماهیگیری ایرانی را آزاد کنند.