اوحدی گفت: با توجه به اینکه تا کنون بیش از 50 هزار مجوز ویزا تأیید و صادر شده است لذا ما چاره‌ای نداریم جز اینکه جدول اعزام زائران و ایستگاه‌های پروازی را تغییر دهیم و به این ترتیب برای رعایت عدالت بین زائران شاید مجبور شویم از طریق قرعه کشی اعزام‌های مرحله دوم را انجام دهیم.

 

 

شرق پرس: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکل کاهش صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی گفت: برای رعایت عدالت در بین زائران، احتمال اعزام مرحله دوم زائران عمره از طریق قرعه کشی وجود دارد. 
 

سعید اوحدی در گفت و گو با فارس با اشاره به مشکل کاهش صدور روادید زائران عمره گزار از سوی عربستان گفت: دولت عربستان علت ایجاد مشکل برای صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی را که از حدود ۱۵ روز گذشته آغاز شده است، کاهش نیروی انسانی مطرح کرد، و به دنبال این دلیل وزارت امور خارجه از دولت عربستان درخواست کرد تا تعداد نیروهای مورد نیاز را اعلام کند و پس از دو سه روز عربستان لیست نیروهای خود را اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: عربستان اعلام کرد با ۴ نفر مشکل آنها حل می‌شود، وزارت خارجه کشورمان روز چهارشنبه هفته گذشته موافقت خود را مبنی بر ورود نیروها برای رفع مشکل اعلام کرد و با این اقدام انتظار می‌رفت مشکل صدور ویزای زائران عمره حل شود و به روال عادی بازگردد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در این مدت مکاتبات زیادی با وزارت خارجه عربستان، وزیر حج عربستان و شرکت‌های سعودی انجام شد اما متأسفانه تا این لحظه علی رغم قول مساعد سفارت عربستان مبنی بر اینکه مجوز نیروها صادر شود تا این لحظه هیچ اقدام مساعدی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

اوحدی اظهار داشت: روز پنج شنبه هفته گذشته به دلیل مشکل ایجاد شده مجبور شدیم زمان اعزام ۱۰ کاروان را تغییر دهیم و هر اقدامی که لازم بود از طرف دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط داخلی انجام شده است و به اعتقاد ما عدم صدور ویزا برای عمره گزاران به معنای ممانعت از تشرف زائران به عربستان است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تا کنون بیش از ۵۰ هزار مجوز ویزا تأیید و صادر شده است لذا ما چاره‌ای نداریم جز اینکه جدول اعزام زائران و ایستگاه‌های پروازی را تغییر دهیم و به این ترتیب برای رعایت عدالت بین زائران شاید مجبور شویم از طریق قرعه کشی اعزام‌های مرحله دوم را انجام دهیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات لازم از طرف دستگاه‌های داخلی انجام شده است امیدواریم سفارت عربستان و وزارت خارجه و و زارت حج عربستان هر چه زودتر اقدامات لازم برای رفع مشکل ایجاد شده را انجام دهند.