وکیل علی مطهری در توضیح احکام صادره اظهار داشت: برای 6 نفر از حمله‌کنندگان 2 سال حبس به علاوه 10 ضربه شلاق در نظر گرفته شده که این احکام به‌مدت 2 سال تعلیقی هستند.

برای 11 متهم پرونده حمله به علی مطهری حکم صادر شد

 

 

شرق پرس: وکیل مدافع علی مطهری از صدور حکم بدوی ۱۱ متهم حمله به علی مطهری نماینده تهران در مجلس در جریان سفر سال گذشته وی به شیراز خبر داد.

 

مصطفی ترک همدانی به تسنیم گفت که حکم قضایی برای ۱۱ متهم حمله به علی مطهری در جریان سخنرانی وی در دانشگاه شیراز در سال گذشته، صادر شده است که از میان آنها ۸ نفر حمله‌کننده و ۳ نفر چهره دانشگاهی هستند.

 

وی در توضیح احکام صادره اظهار داشت: برای ۶ نفر از حمله‌کنندگان ۲ سال حبس به علاوه ۱۰ ضربه شلاق در نظر گرفته شده که این احکام به‌مدت ۲ سال تعلیقی هستند.

 

ترک همدانی افزود: برای ۲ نفر دیگر از حمله‌کنندگان به نماینده تهران نیز ۴ ماه و نیم حبس به علاوه ۳۷ ضربه شلاق در نظر گرفته که این احکام هم به‌مدت ۱ سال تعلیقی هستند.

 

وکیل مدافع مطهری تصریح کرد: در میان ۳ چهره دانشگاهی محکوم پرونده نیز یک نفر مسئول است که ۲ سال انفصال از خدمت با ۲ سال تعلیق گرفته و دیگری نیز از مسئولان دانشگاه است که ۲ سال انفصال از خدمات دولتی قطعی گرفته است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دانشجویان نیز در این پرونده به پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

 

ترک همدانی در پایان متذکر شد که احکام صادره بدوی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است اما درخواست تجدیدنظر از سوی مطهری منوط به نظر شخصی اوست.

 

علی مطهری نماینده تهران در مجلس روز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۳ به‌منظور سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود اما در فاصله فرودگاه تا دانشگاه مورد هجوم افراد موتور سواری قرار گرفت که خواستار لغو سخنرانی وی بودند؛ در جریان این حمله، شیشه‌های ماشین حامل مطهری شکسته شد و خود وی نیز مورد هجمه قرار گرفت اما در نهایت با دخالت پلیس به ماجرا و انتقال موقت او به کلانتری برای مصون ماندن از حمله افراد مهاجم به تهران بازگشت.