مانور مشارکتی مقابله با آلودگی نفتی با حضور شرکتهای پایانه نفتی شمال، حفاری شمال، نفت خزر و کشتی سازی صدرا در پایانه نفتی در حوضچه بندر نفتی نکا برگزار شد.

 

bandar89

به گزارش شرق پرس, علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور، اجرای کنوانسیون های بین المللی آمادگی، همکاری در برابر آلودگی نفتی، ارتقاء سطح آمادگی در برابر آلودگی نفتی احتمالی نکا بیان کرد.

 

 

وی گفت: در این راستا، مانور مشارکتی مقابله با آلودگی نفتی با حضور شرکتهای پایانه نفتی شمال، حفاری شمال، نفت خزر و کشتی سازی صدرا در پایانه نفتی در حوضچه بندر نفتی نکا برگزار شد.

 

 

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد بر لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هر گونه آلودگی نفتی ناشی از به گل نشستن و تصادف و پارگی بدنه تانکرها با توجه به تردد کشتی های تانکر حامل نفت خام و مشتقات نفتی تاکید کرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم آمادگی تمامی شرکتها و سازمانهای مستقر در منطقه در برابر آلودگیهای ناشی از مواد نفتی و مشتقات  آن  بر حفاظت تالاب بین المللی میانکاله که در مجاورت این بندر قرار دارد تاکید کرد.

 

 

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به بندر نکا به عنوان تنها بندر نفتی شمال خاطر نشان کرد : با اجرای این مانور ضریب و سرعت واکنش مقابله سریع و موثر با سوانح و آلودگی در این بندر بالا می رود.

 

 

وی در ادامه گفت : این مانور با استفاده از تجهیزات مدرن روز مقابله با آلودگی و استفاده از یدک کشهای بندر و شرکتهای مستقر در منطقه و استفاده از تجهیزات مقابله با آلودگی نظیر بوم و اسکیمر یا قابلیت مهار آلودگی های نفتی برگزار گردید.

 

 

وی در پایان از بهره گیری از ۳ فروند یدک کش بندر، یک فروند قایق راهنمابر متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی، یک فروند یدک کش متعلق به شرکت حفاری شمال به جهت مهار بوم ها در دریا، رو بوم متعلق به شرکت پایانه نفتی شمال به جهت بستن دهانه حوضچه و رو بوم و اسکیمرهای شرکت نفت خزر در این مانورد خبر داد.

مهر