تجمع امروز جمعی از کارگران در اعتراض به تفکیک درمان و ادغام بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

 

 

جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری در اعتراض به موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

شرق پرس: یکی از نمایندگان تشکل‌های کارگری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: علیرغم آنکه بارها مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه ظرف چند روز گذشته طرح مجدد این موضوع در مجلس را شاهد بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه جامعه کارگری اجازه ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی را نخواهد داد، گفت: صندوق تامین اجتماعی و بیمه درمان سازمان از محل درآمد کارگران ایجاد شده و تمام بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمان تامین اجتماعی از پول کارگران است و دولت غیر از بدهی نقشی در آنها نداشته است.

 

این فعال کارگری با اشاره به تجمع خودجوش کارگران در برابر مجلس اظهار کرد: از وزیر کار می خواهیم با اعلام موضع جدی در این خصوص، اجازه غارت اموال کارگران را ندهد.

 

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و هیچ سنخیتی با یک سازمان دولتی ندارد و نمی‌تواند همانند سایر صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایران ادغام شود.

 

طرح ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت از زمان طرح توسط وزارت بهداشت و درمان، موجی از انتقادات و اعتراضات کارگری را به دنبال داشت تا جایی که علی ربیعی، وزیر کار صراحتا اعلام کرد که اجرای طرح تجمیع بیمه‌ها نیازمند زمان و بررسی دقیق ابعاد آن است و نباید با اقدامی یک شبه و عجولانه بیمه‌ها را از هم پاشید.

 

مواضع گروه‌های کارگری و کارفرمایی در قبال موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که استفاده از منابع یک سازمان بیمه گر که صاحبان مشخصی دارد بدون اجازه صاحبان آن امکانپذیر نیست.

 

پیش‌تر نادر نیز قاضی پور، نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرده بود که دولت نمی‌تواند یک شبه بیمارستان‌ها را تملک کند و به اموال کارگران چوب حراج بزند.

 

وی گفته بود مخالف بیمه همگانی نیستیم بکه با انتقال بیمارستان‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان مخالفیم زیرا نمی‌توان به بهانه بیمه همگانی حق کارگران را به دولت واگذار کرد.

 

تجمع امروز جمعی از کارگران در اعتراض به تفکیک درمان و ادغام بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.