رسانه عربستانی الاخباریه در اقدامی ناشیانه، فضای آزاد انتخاباتی و آرام امروز در ایران را تلاش کرد بشدت امنیتی نشان بدهد تا جایی که دولت و نظام ایران از شورش مردم در بیم و هراس هستند و مراکز رأی را محاصره کرده‌اند.

 

 

شرق پرس: بازتاب انتخاباتی امسال ایران در رسانه‌های مشهور دنیا تغییر محسوسی با انتخابات گذشته دارد و آن این است که این رسانه‌ها حضور مردم را راحت‌تر از گذشته، اذعان کردند.
 
 
 
 
رسانه‌های خبری مانند رویترز، فرانس‌پرس، نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس از جمله این رسانه‌ها هستند اما در این میان و درست در همین انتخابات، تلویزیون دولتی عربستان «الاخباریه» گزارشی مضحک در این خصوص منتشر کرد.
 
 
 
الاخباریه در اقدامی ناشیانه، فضای آزاد انتخاباتی و آرام امروز در ایران را تلاش کرد بشدت امنیتی نشان بدهد تا جایی که دولت و نظام ایران از شورش مردم در بیم و هراس هستند و مراکز رأی را محاصره کرده‌اند.
 
 
 
الاخباریه با اشاره به برخی آمارها برای تامین امنیت مراکز انتخاباتی، اعلام کرد:‌ بیش از ۲۰ نیرو از سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی بر هر یک از مراکز اخذ رأی و ۲۶ بالگرد و ۸ هواپیمای کوچک مراقبتی برای مناطق مختلف گمارده شد؛ انتخابات ایران اینطور آغاز شد.
 
 
 
قسمت مضحک گزارش این شبکه اینجاست که می‌گوید: تشدید امنیتی و محاصره نظامی مراکز و حلقه زدن پیرامون مناطق، دلیل روشنی از ترس رژیم [ایران] از اعتراضات مردمی و علت تحمیل حالتی از رعب و وحشت و ممانعت از بروز خشم مردمی است.
 
 
 
الاخباریه ادامه داد: مردم ایران از بازی رژیم ایران در این انتخابات مطمئن شده‌اند؛ انتخاباتی که رژیم ایران مدعی است کاملا سالم است. این در حالی است که انتخابات با کشمکش‌های داخلی میان جریان‌های سیاسی آغاز شد و سبب شد که درگیری در رسانه‌ها تشدید شود.
 
 
 
این شبکه در ادامه با اشاره به چند آمار انتخاباتی، به مجلس خبرگان نیز اشاره کرد و اعلام کرد که این «کشمکش و رقابت برای بقاء در مجلس خبرگان رهبری، برای اثبات وجود است زیرا این شورا مسئول تعیین رهبر است».
 
 
 
این شبکه، برای این گزارش خود که آن را در وبگاه اینترنتی خود منتشر کرد، تیتر و عکس زیر را انتخاب کرد.
 
 
 
تلاش رسانه ناشی عربستانی برای امنیتی نشان دادن انتخابات ایران+عکس
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پارسینه