در آغاز مسابقه بسکتبال زنان ترکیه و اسرائیل هنگام پخش سرود رژیم صهیونسیتی برخی از تماشاچیان به سمت بازیکنان تیم بسکتبال زنان اسراییل اشیایی پرتاب کردند.

 

 

شرق پرس: این بازی که شنبه شب و در چارچوب مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ اروپا  در شهر آنکارا برگزار شد، حاشیه های زیادی داشت از جمله به هنگام پخش سرود اسراییل در آغاز بازی برخی از تماشاچیان به سمت بازیکنان تیم بسکتبال زنان اسراییل اشیایی پرتاب کردند.

 

سپس و در جریان بازی نیز یک گروه از معترضان شعارهایی علیه اسراییل سر دادند که نیروهای امنیتی آنها را از سالن بیرون کردند. پلیس ۱۴ نفر از معترضان را به اتهام ایجاد اخلال در مراسم دستگیر کرده است.

 

تیم بسکتبال اسراییل این بازی را با نتیجه ۵۳ به ۷۲ واگذار کرد. این بازی در حالی به جنجال و حاشیه کشیده شد که پیشتر نیروهای امنیتی ترکیه تمهیدات گسترده ای برای تامین امنیت تیم بسکتبال اسراییل از بیم وقوع حوادث احتمالی اندیشیده بودند.

 

آویگدور لیبرمن رییس حزب افراطی ” اسراییل بیتنا” و معاون نخست وزیر اسراییل با انتقاد از این واقعه دولت ترکیه را مسئول این اقدامات دانست و از وزارت امور خارجه اسراییل خواست تا این موضوع را پیگیری کند. وزیر امور خارجه پیشین اسراییل گفت این واقعه انعکاسی از سیاست های ضد اسراییلی دولت ترکیه است.

 

 

 

تنش و درگیری در مسابقه بسکتبال زنان اسرائیل و ترکیه+ تصاویر

 

 

basketbal-israell2عصرایران