حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر روز جمعه در پیامی به همایش توجیهی داوطلبان حج تمتع در مشهد، توضیحات لازم را به حجاج برای داشتن سفری معنوی و سراسر برکت ارایه کرد

 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به حجاج ایرانی توصیه کرد از انجام هرگونه رفتار تفرقه آمیز که دامنه اختلاف بین امت اسلامی را گسترش دهد، خودداری کنند.

 

شرق پرس: حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر روز جمعه در پیامی به همایش توجیهی داوطلبان حج تمتع در مشهد، توضیحات لازم را به حجاج برای داشتن سفری معنوی و سراسر برکت ارایه کرد.

در پیام سرپرست حجاج ایرانی آمده است: حج رکنی از ارکان اسلام و یکی از جامع ترین عبادات است، خداوند متعال برکات و منافع فراوان را در حج قرار داده است که به عنوان نمونه می توان به آمرزش گناهان، استجابت دعا و دستیابی به بهشت اشاره کرد.

قاضی عسگر افزود: این منافع و برکات را کسانی دریافت خواهند کرد که با اخلاص در این راه قدم نهاده و بر محنت های گذشته زندگی خویش خط بطلان کشیده و زمینه را برای دستیابی به تقوا فراهم کنند و با تمام خشوع و خضوع برای تحقق ارزشهای دینی و اخلاقی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: سفر حج عبادت عمر لقب گرفته و معمولا بیش از یکبار این فرصت برای عموم مردم فراهم نمی شود، روزها و شبهای این سفر به سرعت می گذرند و آنان که زمینه بهره وری از این روزها و شبها را برای خود فراهم نکرده باشند فرصتها را از دست داده و در پایان جز حسرت و پشیمانی نصیب دیگری نمی برند.

وی خطاب به حجاج تاکید کرد: از این رو تلاش کنید آمادگی لازم را برای بهره برداری هر چه بیشتر از برکات و فیوضات این سفر نورانی بدست آورید.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: مکه و مدینه محفل وحی و بخشهای آن محل نزول قرآن کریم است، قرائت و فهم نورانی این کتاب آسمانی در حرمین شریفین تاثیری شگرف در روح و روان حج گزاران دارد لذا از انس با قرآن کریم و بهره گیری از فرامین بلند و برکات آن در طول سفر غفلت نورزید که ما هر چه داریم از برکات این کتاب نورانی و الهی است.

قاضی عسگر با بیان اینکه اخلاق اسلامی یکی از ویژگی های مهمانان خداوند است، افزود: در این سفر جمعی با همسفران خود بر مهر و مدارا و اخوت اسلامی رفتار کنید و در برخوردها و رفت و آمدها صبور و بردبار باشید و با همه کریمانه رفتار نمایید تا شیرینی سفر برای همیشه در کام شما باقی بماند.

وی خطاب به زایران گفت: شما سفیران و پیام آوران انقلابی بزرگ و شهیدانی سرافراز هستید، ملتهای مسلمان دنیا چشم امید به ایران اسلامی دوخته اند و با نگاه ویژه ای به زایران ایرانی می نگرند و تمام اعمال و رفتار ما را زیر نظر دارند.

وی تاکید کرد: از این رو به مصداق کلام نورانی امام صادق (ع)، کوشش کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت (ع) باشید و با شرکت در نمازهای جماعت حرمین شریفین و نیز انس با قرآن کریم و دعا و رفتار کریمانه، عشق و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در دلها جاودان و پایدار نمایید.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: اعمال و مناسک حج هر چند سخت و طاقت فرسا نیست لیکن نیازمند دقت و توجه جدی است.

قاضی عسگر گفت: از این رو در تمام جلسات و برنامه های آموزشی حضور داشته، دانش و آگاهی های دینی خود را افزایش دهید تا بتوانید از این سرزمین نورانی که یادآور خاطرات و تاریخ صدر اسلام است درس های عملی و راه و رسم زندگی نوین و جدید را از مکتب خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اهل بیت (ع) بیاموزید و در بازگشت به ایران اسلامی آن آموزه ها را به خانواده و نزدیکان خود منتقل نمایید.

وی افزود: زحمت و مشقت، لازمه هر سفر به ویژه این سفر مقدس و نورانی است، میلیونها انسان در زمان و مکانی خاص برای فریضه حج گرد هم می آیند لذا در طول سفر صبور بوده و به مقابله با مشکلات برخیزید و نهایت همکاری را با خادمان خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با تمام توان در خدمت شما یاران عزیز هستند، داشته باشید.

وی اظهار کرد: از آنجا که برکات و فواید این سفر معنوی فراوان است لذا شیطان نیز در کمین انسان می نشیند تا وی را از فیوضات بزرگ حج محروم کند، بازارگردی بی هدف و توجه بیش از اندازه به خرید سوغات و غفلت از بهره گیری معنوی زمینه ساز موفقیت شیطان است.

وی گفت: سعی کنید از هدر دادن فرصت ها و هزینه های زاید و تشریفات پس از سفر کاسته و مبالغی از این بخش را برای ساختن مدارس و رسیدگی به امور بینوایان و کمک به محرومان مصرف کنید تا خداوند طبق وعده ای که در قرآن داده است پاداش مضاعف به شما عنایت فرماید.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: بانوان بزرگوار و شیرزنان وفادار به اسلام و انقلاب توجه داشته باشند که شعاع نورانی انقلاب اسلامی هم اکنون بلاد مختلف اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده و خیل عظیمی از حاجیان مکه و اهل بیت (ع)، جلوه های انقلاب اسلامی را در رفتار و اعمال زائران ایرانی جستجو می کنند.

وی تاکید کرد: به تمام خواهران زایر اکیدا توصیه می کنم در طول سفر حجاب و پوشش اسلامی خود را کاملا مراعات و با اخلاق و رفتار و منش خویش الگوی بانوان جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: شرایط میهن اسلامی بسیار حساس و مهم است، موج افراط گری و خشونت بسیاری از کشورها را فراگرفته و فتنه ها به مسلمانان هجوم آورده اند.

قاضی عسگر ادامه داد: رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل مسلمانان بی پناه و مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده است و خانه و کاشانه هایشان را ویران ساخته و اختلاف افکنی آمریکا و متحدان او همچنان ادامه دارد و هر روز در کشورهای اسلامی قربانی می گیرد.

وی تاکید کرد: ضروری است بیش از گذشته به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توجه نموده و از گسترش دامنه اختلاف و تفرقه جلوگیری به عمل آورید.

وی افزود: اکیدا توصیه می کنم با رعایت شعار حج سال جاری یعنی ˈمعنویت، خودباوری و اعتقاد اسلامیˈ مراقب توطئه های دشمنان باشید و جمع را به کانون معنویت، بیداری و وحدت امت اسلامی تبدیل و از هر گونه گفتار و رفتار تفرقه آمیز به دشت پرهیز نمایید.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: همه عزیزان را به خشوع، حضور در نمازهای جماعت، مهربانی با مهمانان خداوند و پرهیز از وقت گذرانی های بیهوده دعوت می کنم و از شما می خواهم فضای این سفر روحانی را از انگیزه های دنیایی و مادی دور نمایید و دلهای خود را به خالق متعال پیوند بزنید.

به گزارش ایرنا, وی افزود: امام زمان (عج) همه ساله در موسم حج حضور دارند و در عرفات و در جوار زایران مشغول مناجات با خدا هستند لذا در این سفر نورانی رفتار و اعمال خود را به گونه ای تنظیم نمایید که موجب خشنودی و رضایت امام زمان (عج) را فراهم آورید و در اماکن و زمان های خاص برای حضور آن محبوب دلها دعا نمایید و در مصاف آن حضرت باشید.