یک منبع آگاه خبر سقوط موتور یک هواپیما حوالی اسلام‌شهر را تأیید کرد و گفت: صبح امروز این اتفاق به نیروهای امدادی مربوطه اطلاع‌ داده شد و از طرفی یک هواپیما مسافربری با بیش از 400 مسافر در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشت

 

 

 

شرق پرس: قطعاتی از یک هواپیمای مسافربری در حوالی شهرستان اسلام‌شهر سقوط کرد اما خوشبختانه این هواپیما بدون مشکل در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
 
 
 
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم خبر سقوط موتور یک هواپیما حوالی اسلام‌شهر را تأیید کرد و گفت: صبح امروز این اتفاق به نیروهای امدادی مربوطه اطلاع‌ داده شد و آنها در محل حادثه حضور یافتند.
 
 
 
این منبع آگاه ادامه داد: خوشبختانه هواپیما با مسافران خود به‌سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و مشکلی برای مسافران رخ نداده است.
 
 
 
هواپیمای ماهان با کروی پروازی و مسافران در مجموع ۴۲۶ سرنشین داشت که خوشبختانه هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.
 
 
 
گفته می‌شود این هواپیما بوئینگ ۷۴۷ بوده که از تهران عازم بندرعباس بوده است.
 
 
 
تصاویر زیر مربوط به این حادثه است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
 
 
 
 
ghataat-havapeyma15
 
جزئیات سقوط قطعات هواپیما و فرود اضطراری در مهرآباد+ تصاویر
 
جزئیات سقوط قطعات هواپیما و فرود اضطراری در مهرآباد+ تصاویر
 
 
ghataat-havapeyma18
 
 
 
تکمیلی:
 
معاون تعمیرات و مهندسی هواپیمایی ماهان با تأکید بر اینکه موتور هواپیمای سانحه‌دیده ۷۴۷ سقوط نکرده و تنها قطعه‌ای از توربین موتور کنده شده است، گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این نقص فنی هستیم.
 
 
فرامرز سروی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: به‌سرعت نمی‌توان دلیل بروز نقص فنی برای هواپیمای ماهان را پیدا کرد و باید پس از بررسی دقیق کارشناسان دلایل احتمالی را اعلام کرد.
 
 
وی با بیان “در حال جمع‌آوری اطلاعات این نقص فنی هستیم” افزود: موتور هواپیمای ۷۴۷ ماهان سقوط نکرده است و تنها قطعه‌ای از توربین آن کنده شده و پس از برخورد با سایر قطعات هواپیما، سقوط کرده است.
 
 
وی با ابراز “این قطعه توربین متعلق به موتور شماره ۳ هواپیما بوده است” بیان کرد: از این قبیل اتفاقات در دنیا روی می‌دهد که قطعه‌ای از توربین موتور جدا شود.
 
 
سروی با اظهار اینکه سال ساخت این هواپیما به حدود ۱۹۹۰ برمی‌گردد، گفت: بوئینگ ۷۴۷ از هواپیماهای خوب و مدرن است که در اختیار ناوگان هوایی کشور قرار دارد.
 
 
هواپیمای مذکور با کروی پروازی و مسافران در مجموع ۴۲۶ سرنشین داشت که خوشبختانه هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است و مسافران با پرواز جایگزین منتقل شدند.