یکی از قایق‌هایی که حامل 9 نفر از اعضای هیأت اعزامی بود، کمی پس از حرکت به داخل آب واژگون شد که سرنشینان از جمله معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ساحل آورده شدند.

جزئیات واژگونی قایق حامل معصومه ابتکار در آبهای تالاب هورالعظیم

 

 

شرق پرس: یکی از قایق‌های حامل هیأت اعزامی دولت به خوزستان برای پیگیری اقدامات مقابله با گرد و غبار به ریاست معصومه ابتکار، در تالاب هورالعظیم واژگون شد که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و حال معصومه ابتکار نیز خوب است.
 
 
 
 

اردیبهشت سال ۹۳ هم خودروی حامل معصومه ابتکار در راه جلسه هیأت دولت تصادف کرد و او چند روزی را به دلیل مصدومیت بستری بود.

 

اما آن طور که روابط عمومی محیط زیست اعلام کرده است، رئیس سازمان محیط زیست و همراهانش صبح امروز پس از ورود به اهواز بلافاصله برای بازدید از کانون‌های شناسایی شده گرد و غبار طی ماه‌های اخیر، عازم منطقه غرب استان و سپس بازدید از هورالعظیم شد.

 

تالاب هورالعظیم به دنبال مصوبه بهمن ماه دولت یازدهم برای مقابله با گرد و غبار و شاهد حذف موانع ورود آب بوده و هیأت اعزامی خواستار بازدید از مناطقی شد که آبگیری در آن صورت گرفته است؛ اما یکی از قایق‌هایی که حامل ۹ نفر از اعضای هیأت اعزامی بود، کمی پس از حرکت به داخل آب واژگون شد که خوشبختانه کسی آسیب ندید و همه سرنشینان از جمله معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سالم به ساحل برگشتند.

 

معاونین وزرای نفت، کشور، نیرو، بهداشت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع‌، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رئیس سازمان هواشناسی در این سفر همراه هیأت بودند.

 

هم‌اکنون هیأت به اهواز بازگشته و جلسه کمیته ملی گرد و غبار با حضور استاندار در استانداری تشکیل شده است.

 

در ادامه برنامه‌های امروز سفر یک‌روزه ابتکار به خوزستان، شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، کارگروه کاهش آلودگی هوای خوزستان و نشست با اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه‌ها، نمایندگان سمن‌ها و HSE استان خوزستان برگزار خواهد شد.