معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نافزایش حقوق پرستاران از اول آبان اجرایی می‌شود. این شیوه پرداختی بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اجرا می‌شود و حداقل دریافتی پرستاران و کارشناسان پیراپزشک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

 

وزیر بهداشت در حالی در نخستین اجلاس مدیران پرستاری کشور شرکت کرد که حامل خبرهای خوشی برای جامعه پرستاری بود او نه تنها از تعرفه‌گذاری ۲۵۰خدمت پرستاری در این اجلاس خبر داد، بلکه از تسری نظام پرداخت به کل گروه‌های غیر پزشکی از اول آبان ماه سخن گفت.
 
 
 
شرق پرس: دکتر هاشمی گفت: تعرفه‌گذاری ۲۵۰خدمت پرستاری و افزایش درآمد پرستاران بر اساس عملکردشان در طرح تحول نظام سلامت از جمله اقداماتی است که انجام شده است.
 
 
 
وی افزود: بخشی از نظرات پرستاران با این اصلاحات تأمین می‌شود و پرداخت‌ها مبتنی بر عملکردشان خواهد بود. البته رضایتمندی مردم از خدمات پرستاری در نوع پرداختی پرستاران لحاظ خواهد شد. قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر‌اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده کشور برای حوزه بهداشت و درمان کشور به‌طور دائمی گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های حوزه سلامت مناسب نیست یک سوم از این اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌ها صرف می‌شود و هیچ پولی از این ردیف بابت حقوق، مزایا و خرج‌های متفرقه نباید هزینه شود.  
 
 
 
وزیر بهداشت ادامه داد: ۵۰ درصد داروهایی که مردم خریداری می‌کنند، وارداتی و برای بیماری‌های صعب‌العلاج است که البته قیمت این داروها نیز به دنبال فراخوان وزارت بهداشت ۵/۲۶ درصد کاهش یافت. هاشمی اظهار داشت: بیمارستان‌های ما نیز در زمان افزایش قیمت دارو با کمبود شدید تجهیزات روبه‌رو بودند که امروز این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است.
 
 
 
حداقل حقوق پرستاران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
 
 
 
روز گذشته معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این باره گفت: نظام جدید پرداخت حقوق و مزایای پرستاران و پیراپزشکان مراکز درمان دولتی اعلام و از اول آبان اجرایی می‌شود. این شیوه پرداختی بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اجرا می‌شود و حداقل دریافتی پرستاران و کارشناسان پیراپزشک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
 
 
 
محمد آقاجانی افزود: نظام جدید پرداخت به کارکنان غیر پزشک بیمارستان‌ها به عنوان نظام مبتنی بر عملکرد شناخته می‌شود و پرستاران و پیراپزشکان براساس میزان و حجم خدمات، سختی کار و نوع بخشی که در آن فعالیت می‌کنند و کیفیت کارشان دریافتی بیشتری خواهند داشت. وی گفت: افزایش دریافتی حقوق پرستاران و پیراپزشکان با توجه به افزایش درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی که ناشی از بهبود کیفیت خدمات آنهاست صورت می‌گیرد.
 
 
 
اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت
 
 
 
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند: سالانه یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص یابد. به گزارش ایرنا بر اساس این مصوبه مجلس، علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، صرفاً یک واحد درصد در هر سال به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت، مستقیماً به ردیف درآمدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود؛ واریز می‌شود. با تصویب نمایندگان مجلس، ۱۰۰درصد منابع دریافتی از طریق ردیف یا ردیف‌هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای ۲۰ هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری اختصاص می‌یابد./ایران