حمله القاعده به مواضع انصارالله یمن در نزدیکی شهر «رداع» در استان البیضا انجام گرفت.
 
 
عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی القاعده جمعه شب، به مواضع جنبش انصارالله یمن در نزدیکی شهر «رداع» در استان البیضا در جنوب یمن حمله کردند.
 
 
به گزارش شرق پرس، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در این حمله از سلاح های سنگین و نیمه سنگین استفاده شد و شماری از نیروهای طرفین کشته شدند.
 
 
عناصر مسلح القاعده در این حمله از پشتیبانی افراد مسلح قبایلی برخوردار بودند که مخالف حضور جنبش مردمی انصارالله در یمن هستند.
 
 
حمله القاعده به مواضع انصارالله یمن همزمان با انفجار شدیدی در ورودی شمال شرقی شهر رداع همراه بود. این انفجار تلفات جانی در پی نداشت.
 
 
القاعده دشمن سرسخت جنبش مردمی انصارالله یمن به شمار می رود و تاکنون حملات زیادی علیه نیروهای امنیتی و پلیس این کشور انجام داده است.
 
 
کمیته های مردمی انصارالله یمن از چند ماه پیش کنترل صنعا پایتخت را در دست دارند و نفود خود به دیگر مناطق این کشور را گسترش داده اند.
 
 
یمن از زمان اعتراض های مردمی و انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی که در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۸۰) به برکناری علی عبدالله صالح از قدرت منجر شد، دستخوش ناآرامی است.
 
 
منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن، ژانویه (دی ماه) درپی درگیری های چند روزه در صنعا پایتخت و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش مردمی انصارالله و محاصره مقر اقامت وی، استعفا کرد.
 
 
وی به تازگی با خروج از صنعا، وارد عدن شد و در بیانیه ای خود را رییس جمهوری قانونی یمن اعلام و اقدامات جنبش انصارالله از۲۱سپتامبر(۳۰شهریورماه) را باطل و غیرقانونی توصیف کرد. منصور هادی سپس در نامه ای به پارلمان یمن (اکنون منحل شده) اعلام کرد که استعفای خود را پس گرفته است.
 
 
برخی منابع خبری اعلام کرده اند، بیم آن می رود که با حضور منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در عدن، بحران این کشور وارد مرحله تازه ای شود و درگیری ها در آن کشور گسترش یابد.
 
 
پیش از این، جمال بن عمر میانجی سازمان ملل برای حل بحران یمن اعلام کرد که احزاب این کشور درباره تشکیل شورای انتقالی مردمی برای کمک به اداره امور یمن و برون رفت از بحران سیاسی، به توافق رسیده اند.
 
 
جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.
ایرنا