مشاور مدیرعامل و سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: پروازهای عمره ایران از سمت خلیج فارس و کویت وارد این کشور می‌شوند در حالی که یمن در جنوب شرقی عربستان واقع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

omreh-makkee5

شرق پرس: سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور از برقراری پروازهای عمره از ۱۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: مناقشه عربستان و یمن تاثیری بر پروازهای عمره ندارد.
 
 
 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر سپاسی درباره آخرین وضعیت پروازهای عمره که از یکم تا دهم فروردین به دلیل کاهش صدور روادید در سرکنسولگری‌های عربستان در مشهد و تهران لغو شده است، گفت: هنوز مشکل صدور ویزا برطرف نشده اما با توجه به وعده طرف‌ سعودی به سازمان حج و زیارت ایران، مشکل روادید از ۱۰ فروردین برطرف می‌شود و پروازهای رفت به عربستان نیز برقرار خواهد شد.

 

 

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۴ تا ۵ پرواز خالی از ۲۱ فرودگاه کشور به عربستان سعودی به منظور بازگشت حجاجی که قبلا به این کشور رفته‌اند انجام می‌شود.

 

 

مشاور مدیرعامل و سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حملات اخیر عربستان به یمن فضا برای اعزام عمره‌گزاران فراهم است، گفت: پروازهای ایران از سمت خلیج فارس و کویت وارد این کشور می‌شوند در حالی که یمن در جنوب شرقی عربستان واقع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

 

به دلیل کاهش صدور روادید در کنسولگریهای عربستان سعودی در تهران و مشهد از اوایل اسفند ماه گذشته، پروازهای حج عمره از اول فرودین تا دهم لغو شد. با این حال، مقامات سعودی در نتیجه پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت، وعده رفع مشکل صدور روادید تا ۱۰ فروردین را داده‌اند.