حیدری گفت: پس از اتفاقی که 24 خرداد امسال در منطقه تفریحی ـ توریستی عباس‌آباد بهشهر رخ داد و منجر به فوت یک زنِ باردار شد، مسئولان مربوطه در شهرستان، استان و سازمان محیط زیست، بر ضرورت جلوگیری از حوادث مشابه و ایمن‌سازی این مکان، اتفاق نظر داشتند.

سرپرست دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر از آغاز ایمن‌سازی استخر تاریخی عباس‌آباد در این شهرستان خبر داد.
abbas8
به گزارش شرق پرس, قربانعلی حیدری در گفت‌وگو با  فارس افزود: پس از اتفاقی که ۲۴ خرداد امسال در منطقه تفریحی ـ توریستی عباس‌آباد بهشهر رخ داد و منجر به فوت یک زنِ باردار شد، مسئولان مربوطه در شهرستان، استان و سازمان محیط زیست، بر ضرورت جلوگیری از حوادث مشابه و ایمن‌سازی این مکان، اتفاق نظر داشتند.

وی تصریح کرد: به‌ دلیل اینکه ۵۳۰ هکتار از منطقه گردشگری عباس‌آباد، در سازمان یونسکو به‌عنوان باغ ایرانی و میراث جهانی به ثبت رسیده است، حساسیت فعالیت در این منطقه، دو چندان شده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان بهشهر، با بیان اینکه برخی از غیر بومی‌ها که برای نخستین‌بار به عباس‌آباد سفر می‌کنند، برخی نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند، و یا از گوش‌ دادن به نصیحت افراد بومی سر باز می‌زنند، افزود: علت حادثه خرداد امسال در تالاب عباس‌آباد، پارک ‌کردن ماشین در سرازیری و نکشیدن ترمز دستی بود که زن جوانی را به کام مرگ برد.

سرپرست دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر، در بخش پایانی گفت‌وگو، اظهار داشت: ایمن‌سازی ضلع شرقی استخر عباس‌آباد بهشهر در حال انجام است و نوع لوازم به‌ کار رفته در آن، با همکاری سازمان مربوطه در کشور است تا مورد انتقاد سازمان یونسکو قرار نگیریم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد حفاظ، از لوله‌های فلزی استفاده کردیم که در ارتفاع ۵۰ و با فاصله ۵۰ سانتی‌متری از یکدیگر، نصب می‌شوند.

به گزارش فارس، نبود هماهنگی مناسب بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره راه و شهرسازی، شهرداری بهشهر، برق منطقه‌ای، و آب منطقه‌ای در منطقه تاریخی و گردشگری عباس‌آباد باعث شده است تا به محض وقوع سانحه یا انتقاد مسئولان بالادستی، هر یک از سازمان‌ها و ادارات، کم‌کاری‌های خود را از چشم دیگری ببینند.

در حال حاضر نیز وضعیت روشنایی عباس‌آباد بهشهر، مناسب نیست و با ادامه این بی‌توجهی، رخدادهای تاسف‌بار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

شامگاه ۲۴ خرداد ۹۳، یک خانواده تهرانی برای نخستین‌بار به عباس‌آباد بهشهر سفر کردند، خودروی خود را در ۱۰‌متری تالاب عباس‌آباد و در سرازیری پارک کردند، ترمز دستی هم کشیده نشده بود، ناگهان خودرو (پاترول) به سمت تالاب حرکت کرد و در آن فرو رفت، پس از چند ساعت، نیروهای امداد و نجات بهشهر، خودرو را از دل استخر خارج کردند اما زن جوانی که در خودرو گرفتار شده بود، دیگر نفس نمی‌کشید و هرگز چشمانش را باز نکرد.