حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در مراسم عزاداری امشب با اعلام خبر کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات آینده, نکاتی را در مورد اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و حضور یادگار گرامی امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

seyd-hasan-khomeyni

 

 

شرق پرس: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی از قطعی شدن کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام در انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در مراسم عزاداری رحلت پبامبر اکرم (ص) که امشب توسط هیئت ایثارگران در کانون توحید برگزار شد، نکاتی را در مورد اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و حضور یادگار گرامی امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد که مشروح آن در پی می آید:

 

١- انتخابات یک فریضه ی سیاسی است و شرکت همه در آن ضروری است. تحریم انتخابات سیاست درستی  نبوده که هیچ وقت نتیجه نداده است؛ بنده در این سالها همیشه بر این نکته تاکید داشته ام اگرچه بعضی وقتها برایم هزینه نیز داشته است. خوشبختانه امروز کسی طرفدار تحریم نیست و چشم انداز حضور حداکثری چشم انداز روشنی است.

 

٢- همانطور که مستحضرید در ماه های اخیر دعوتهای مختلفی از مجموعه بیت امام جهت شرکت در انتخابات صورت گرفته که جا دارد از همه ایشان تشکر و قدر دانی کنم.

 

٣- بیت امام به خوبی می دانند که اگر محبتی نسبت به ایشان صورت می گیرد به برکت امام است. همه ی ما صفرهایی هستیم که با عدد وجودی امام ارزش و احترام پیدا می کنیم و هر قدر از راه و رسم و اندیشه ی امام فاصله بگیریم به همان اندازه از چشم مردم می افتیم. اگر هویتی داریم از امام است و اگر کاری باید بکنیم خدمت است و وظیفه.   

 

۴- بنده ضمن تشکر از همه کسانی که به طور خصوصی یا عمومی از این حقیر جهت حضور در انتخابات دعوت کرده اند و به این کمترین با حسن ظن نگریستند اعلام می کنم که به جهت مصالح و مفاسدی که اندیشیده ام در انتخابات پیش رو ثبت نام نخواهم کرد.

 

۵- نیز خبر دارم که برادر بزرگوارمان جناب حاج حسن آقای خمینی به تبع دعوتهای گسترده ای که توسط گروه ها و اقشار مختلف از ایشان صورت گرفته و با توجه به مشورتهایی که با بزرگان و صاحبان اندیشه انجام داده است تصمیمشان را گرفته اند و برای انتخابات خبرگان ثبت نام خواهند کرد.

 

۶-در خانواده امام اگرچه از ابتدای شروع انقلاب تفکرات و اندیشه های مختلفی وجود داشته اما نقطه اشتراک همه ایشان استقلال از گروه های سیاسی است لذا جناب حاج حسن آقا نیز به طور مستقل در انتخابات شرکت خواهند کرد. البته طبیعی است که همه علاقه مندان به امام از این نوع حضور خوشحال خواهند شد.

 

٧- امیدواریم که نتیجه دو انتخابات پیش رو مجالسی باشد که در راه تقویت و تایید نظام و رهبری معظم انقلاب و سایر ارکان نظام گام بردارد چراکه به جد معتقدیم که نام امام با نظام و ولایت فقیه گره خورده و تضعیف ارکان نظام تضعیف امام راحل خواهد بود.