«محاصره خلیفه» عبارتی است که کسی انتظار ندارد به این سرعت آن را بشنود به ویژه که بر اساس گزارش‌های آمریکایی، انتظار می‌رود جنگ علیه داعش چندین سال طول بکشد. اما برخی منابع آگاه در دستگاه اطلاعات و امنیت ملی عراق اعلام می‌کنند که «ابراهیم عواد البدری» معروف به «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش تحت محاصره است و هر لحظه امکان قتل او وجود دارد.

 

 

یک مقام بلندپایه امنیتی عراق از محاصره مکان اختفای خلیفه خودخوانده داعش در غرب موصل خبر داد.

 

شرق پرس: پایگاه خبری «وای نیوز» عراق به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی عراق از گرفتار شدن «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش در منطقه «البعاج» در غرب موصل خبر داد.

 

این پایگاه خبری عراقی با انتشار این خبر نوشت: «محاصره خلیفه» عبارتی است که کسی انتظار ندارد به این سرعت آن را بشنود به ویژه که بر اساس گزارش‌های آمریکایی، انتظار می‌رود جنگ علیه داعش چندین سال طول بکشد. اما برخی منابع آگاه در دستگاه اطلاعات و امنیت ملی عراق اعلام می‌کنند که «ابراهیم عواد البدری» معروف به «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش تحت محاصره است و هر لحظه امکان قتل او وجود دارد.

 

به ادعای این منابع، بغدادی دیگر به آزادی نمی‌تواند در هر مکانی ظاهر شود و مجبور شده در یک مکان امن در البعاج واقع در غرب موصل مخفی شود. البعاج در استان نینوا، جنوب منطقه سنجار و در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه قرار دارد که در آن طرف مرزها به استان «الحسکه» نزدیک است.

 

یک مقام مسئول عالی‌رتبه امنیتی عراق در سفرش به چند کشور اروپایی به «وای نیوز» گزارش داد که طی کشته و دستگیر شدن شماری از سرکرده‌های اصلی داعش، اکنون دیگر ارتباط ابوبکر البغدادی با سرکرده‌های خود قطع شده است.

 

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت که یک «USB» در اختیار دارد که اطلاعات مهمی از اثر انگشت بغدادی، صدا، چشم، گروه خونی و تمام مسائلی که برای تشخیص DNA لازم است، در آن وجود دارد. وی زمانی زندانی بوده و اطلاعات جامعی درباره او وجود دارد که در اختیار پلیس اینترپل قرار دارد و در صورتی که بغدادی بخواهد به هر کشوری بگریزد بلافاصله دستگیر خواهد شد.