شبکه العربیه در اقدامی عجیب به نقل از یک دیپلمات سابق و خارج نشین ایران مدعی شد 6 نفر از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل فاجعه منا بودند.

 

 

شرق پرس: العربیه در ادعایی بی اساس به نقل از یکی از دیپلمات های سابق ایران اعلام کرد ۶ نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عامل وقوع ازدحام در منا بودند.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که انتقادات کشورهای اسلامی به بی کفایتی رژیم آل سعود در اداره مراسم حج و حادثه رخداده در منا در حال افزایش است، شبکه العربیه در اقدامی تأمل برانگیز به نقل از یک دیپلمات سابق و خارج نشین ایران مدعی شد ۶ نفر از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل فاجعه منا بودند.

 

العربیه به نقل از “فرزاد فرهنگیان،” دیپلمات سابق ایرانی که به صف مخالفان جمهوری اسلامی ایران پیوسته است مدعی شد وی در مطلبی به زبان عربی نوشته: پیش از آغاز مراسم حج درباره طرح دولت ایران برای مراسم حج نوشتم و هشدار دادم.

 

العربیه در ادامه به نقل از وی مدعی شد: تحقیقات نشان خواهد داد رژیم ایران در حادثه ازدحام منا دست دارد. عملیاتی که در منا بوقوع پیوست، عملیاتی تروریستی بود. بیش از ۵ هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران در میان حجاج ایرانی حضور داشتند. طرح برنامه ریزی شده، افزایش تعداد کشته ها بود؛ اما سرعت نیروهای امنیتی سعودی باعث ناکامی این پروژه شد.