شرق پرس: برخی گزارش ها از حضور تعدادی از فرماندهان بعثی و نیز رغد صدام دختر رییس جمهوری معدوم عراق در میان محاصره شدگان تکریت حکایت دارد و یک گروه عملیاتی به مدارکی دست یافته که نشان می هد تروریست های حاضر در تکریت در خصوص نیروهای مردمی، با آمریکایی ها همکاری اطلاعاتی داشته […]

 

ragad-sadam9

شرق پرس: برخی گزارش ها از حضور تعدادی از فرماندهان بعثی و نیز رغد صدام دختر رییس جمهوری معدوم عراق در میان محاصره شدگان تکریت حکایت دارد و یک گروه عملیاتی به مدارکی دست یافته که نشان می هد تروریست های حاضر در تکریت در خصوص نیروهای مردمی، با آمریکایی ها همکاری اطلاعاتی داشته اند.
 
 
 
درحالی که نیروهای عراقی عناصر تروریستی داعش را در بخش هایی از تکریت مرکز استان صلاح الدین به دام انداخته و به محاصره درآورده اند، یکی از فرماندهان نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در تیپ علی اکبر در تکریت، گفته براساس مدارکی که این گروه در عملیات تکریت به دست آورده است، تعدادی از سران بعثی در تکریت حضور دارند.
 
«علی کریم الحسناوی» گفته که نیروهای این تیپ به مدارک و اطلاعاتی از یک گروه تروریستی دست یافته اند که با نیروهای آمریکایی درخصوص تحرکات نیروهای مردمی عراق همکاری اطلاعاتی داشته است.
 
الحسناوی با بیان اینکه اعضای این گروه تروریستی همگی از عناصر استخبارات رژیم صدام حسین هستند، اعلام کرده که یکی از نیروهای برجسته آن به نام «محنت عساف» که اکنون از والیان داعش محسوب می شود، در تکریت به محاصره افتاده اند.
 
عساف از افسران بعثی که در زمان صدام مسوولیت های زیادی داشته، در سال ۲۰۰۵ مجوز حمل اسلحه از نیروهای آمریکایی نیز داشته است.
 
این گزارش ها که در روزهای اخیر از طریق پیامک نیز اطلاع رسانی شده، هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.
 
در همین خصوص «وجیه عباس» روزنامه نگار و مجری برنامه «کلام وجیه» در شبکه العهد روز دوشنبه گفت که رغد صدام دختر رییس جمهوری معدوم عراق در میان محاصره شدگان قرار دارد؛ هنوز صحت این گزارش از سوی منابع رسمی تایید نشده است.
 
با این حال، برخی منابع نیز گفته اند طولانی شدن محاصره تکریت، بخشی از طراحی عملیات است تا عراقی ها علاوه بر کاهش ریسک تلفات عملیات، بتوانند با دستگیری عناصر اصلی داعش در این شهر، به بخشی از پشت پرده های توطئه داعش علیه عراق دست یابند.
 
کارشناسان نظامی اعتقاد دارند که تکریت کلید موصل است و با آزادسازی کامل آن، پایان کار داعش فرا خواهد رسید.
ایرنا