اما زمانی بیشتر به ایشان برای تحصن در داخل هواپیما حق خواهیم داد که بدانیم اغلبشان هفته گذشته در آغاز مسافرت به عراق، با تأخیر سیزده ساعته مواجه شده بودند و حالا در مسیر بازگشت، وقتی بار دیگر اسیر بی‌برنامگی شدند، به این نتیجه رسیدند که باید به نوعی اعتراض خود را نشان دهند.

 

در اتفاقی نادر؛ مسافران پرواز بغداد - تهران در داخل هواپیما تحصن کردند

شرق پرس: مسافران پرواز ۳۴۱۷ بغداد ـ تهران که بعد از زیارت عتبات عالیات، قصد داشتند از خستگی خود با یک مسافرت هوایی در راه بازگشت بکاهند، با هفت ساعت تأخیر مواجه شدند تا مجاب شوند، بعد از فرود در فرودگاه تهران، از هواپیما پیاده نشده و در آن تحصن کنند؛ اقدامی که مسئولان این شرکت هواپیمایی را شوک زده کرد.

 

شاید هفت ساعت تأخیر بعد از مسافرتی که پیاده‌روی زیادی در آن بوده، به خودی خود برای عصبانی کردن مسافران کافی به نظر برسد؛ اما زمانی بیشتر به ایشان حق خواهیم داد که بدانیم اغلبشان هفته گذشته در آغاز مسافرت به عراق، با تأخیر سیزده ساعته مواجه شده بودند و حالا در مسیر بازگشت، وقتی بار دیگر اسیر بی‌برنامگی شدند، به این نتیجه رسیدند که باید به نوعی اعتراض خود را نشان دهند.

 

به عبارت بهتر، این اعتراض را باید ماحصل سرگردانی بیست ساعته مسافران در دو پرواز رفت و برگشت دانست که اگر حضور ایشان چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه را به آن بیفزاییم، حدودا یک شبانه روز کامل خواهد شد و به نوعی رکوردی عجیب خواهد بود؛ هر چند سابقه تأخیرهای طولانی مدت در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف در کشورمان اینقدر پر و پیمان هست که چنین رکوردهایی در آن گم شود!

 

این اعتراض از این روی جالب توجه است که می‌دانیم بار‌ها و بار‌ها وعده مسئولان برای نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و احقاق حقوق مسافران پوچ از آب در‌آمده و هیچ کاری از جمله افزایش نرخ بلیت، به کاهش تأخیر در پرواز‌ها منجر نشده تا چه بسا اقدام امروز مسافران پرواز بغداد ـ تهران و ترس از همه‌گیر شدن آن بتواند تغییری در شرایط فراهم آورد.

 

اینجاست که جای شگفتی ندارد، بشنویم مسئولان شرکت هواپیمایی برای پایان دادن به تحصن مسافران تصمیم گرفته‌اند یک پرواز رفت و برگشت رایگان به مقصد مشهد مقدس برای معترضان در نظر بگیرند!/تابناک