کیت لین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت که این تحریم ها با تصویب وزارت خزانه داری امریکا و با هدف تداوم اعمال فشارها بر دولت ایران اعمال می شود.

 

دولت امریکا روز جمعه اعلام کرد که چند شهروند و شرکت ایرانی را به فهرست تازه تحریمهای یکجانبه خود علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است.
 
 
 
 شرق پرس: کیت لین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت که این تحریم ها با تصویب وزارت خزانه داری امریکا و با هدف تداوم اعمال فشارها بر دولت ایران اعمال می شود.
 
وی افزود: شرکت ها و افرادی که در آن قرار گرفته اند در کمک به برنامه هسته ای ایران و یاری دادن این کشور در دور زدن تحریم ها نقش داشته اند. 
 
این مقام امریکایی یکی دیگر از دلایل تحریم افراد و شرکتهای مزبور را کمک به دولت سوریه برای نبرد علیه تروریستها عنوان کرد.
 
به گفته هایدن، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ۳۰ شخص و شرکت های نفتی، هواپیمایی، حمل ونقل دریایی و بانک را شامل می شود. 
 
وی در عین حال مدعی شد که این تحریمها منافاتی با توافق ژنو ندارد و امریکا برای رسیدن به یک راه حل بلندمدت و جامع بر سر برنامه هسته ای ایران به همراه دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵ خود را متعهد می داند.
 
ایران و کشورهای انگلیس، فرانسه، امریکا، روسیه و چین به علاوه آلمان سال گذشته در ژنو به یک توافق موقت بر سر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران رسیدند و مذاکرات آنها در این زمینه برای دستیابی به یک توافق جامع تا آذر ماه آینده تمدید شده است.