ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر هنگام عملیات گشت‌زنی و کنترل در صحرای زینه‌وند از توابع بخش مرکزی و شمالی بهشهر، یک شکارچی را حین شروع به شکار، مشاهده و با او برخورد کردند.

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از دستگیری یک متخلف شکار در صحرای«زینه‌وند» بهشهر خبر داد.

به گزارش شرق پرس, زمان رضااحمدی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان عصر دیروز هنگام عملیات گشت‌زنی و کنترل در صحرای زینه‌وند از توابع بخش مرکزی و شمالی بهشهر، یک شکارچی را حین شروع به شکار، مشاهده و با او برخورد کردند.

 

وی اظهار داشت: ماموران حفاظت محیط زیست، نسبت به ضبط اسلحه شکاری غیرمجاز و دستگیری فرد متخلف اقدام کرده و پس از تشکیل پرونده، مراتب را برای اقدامات بعدی در اختیار مراجع قضایی قرار دادند.

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با بیان اینکه هنوز بخشنامه‌ای از سازمان مرکزی برای شکار اعلام نشده است، تصریح کرد: تا آن زمان هیچ پروانه شکاری صادر نمی‌شود بنابراین شکار ممنوع بوده و ماموران ما با متخلفان برخورد و نسبت به معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام می‌کنند.

 

از آنجایی که سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نوعی با صدور مجوزهای شکار مخالف است، بنابراین بخش‌نامه‌های شکار را نیز با حساسیت فراوانی به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

 

مدیریت نادرست و شکار غیرمجاز از عواملی هستند که طی سالیان سال منجر به کاهش زادآوری جمعیت جانوری به ویژه در گونه‌های در خطر انقراض پرندگان شدند و اگر این روند با عدم همکاری جوامع محلی همچنان ادامه یابد، دیر نیست که حتی با انقراض گونه‌های جانوری حمایت‌شده مواجه خواهیم بود.