فرمانده انتظامی میاندرود گفت: متهم پس از مواجهه با دلایل و اثبات جرم به پنج فقره کلاهبرداری از شرکت فولاد البرز میاندرود با استفاده از بارنامه های جعلی به همراه افرادی به نام های' غلامعلی- ی 'مهدی- خ'،' مهدی- ت'و ' سعید- ت' اعتراف کرد .

 

به گزارش شرق پرس، روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی مازندران ، سرهنگ هادی نصیری گفت :در پی مراجعه نماینده حقوقی شرکت فولاد البرز ایرانیان در شهرستان میاندرود مبنی برتائید بارنامه هایی بدون ورود بار توسط فردی با لهجه اصفهانی در این شرکت موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

 

 

وی افزود : ماموران با بکار گیری منابع اطلاعاتی در مراجعه مجدد متهم به این شرکت وی را دستگیر و تحقیقات پلیسی را از وی آغاز کردند.

 

 

وی اظهار داشت : متهم به نام مهدی – خ  در تحقیقات اولیه با رد اتهامات وارده بارنامه صادر شده را مربوط به خودرویی عنوان کرد که در بارنامه ذکر شد ، اما خودرویی با مشخصات ذکر شده در اطراف این شرکت مشاهده نشد.

 

 

فرمانده انتظامی میاندرود ادامه داد: متهم پس از مواجهه با دلایل و اثبات جرم به پنج فقره کلاهبرداری از این شرکت با استفاده از بارنامه های جعلی به همراه افرادی به نام های’ غلامعلی- ی مهدی- خ، مهدی- ت و سعید- ت اعتراف کرد .

 

 

سرهنگ نصیری گفت: متهمان که پس از چند بار جابجایی بار در این شرکت متوجه ضعف در قسمت تائیدیه بارنامه ها شده بودند ، پس از بارگیری بار و شمش آهن از کارخانه ذوب آهن اصفهان خودرو را به همراه بار در اصفهان نگاه داشته و فردی را بوسیله اتوبوس به این شرکت می فرستادند و فرد فرستاده شده نیز با استفاده از شلوغی و ازدحام مراجعان به این شرکت بار نامه های خود را تائید کرده و ضمن دریافت کرایه حمل به مقصد خود باز می گشت .

 

 

وی ادامه داد : متهمان پس از اطمینان از تائید بار نامه های خود شمش های آهن را به مالخران می فروختند .

 

 

وی بیان داشت: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی با همکاری ماموران پلیس آگاهی اصفهان در اقدامی غافلگیرانه خودروی مورد نظر را به همراه ۱۰ شاخه شمش آهن در یکی از شهرستان های استان اصفهان مشاهده و آن را توقیف کردند.

 

 

فرمانده انتظامی میاندرود گفت: در ادامه این عملیات ها مقادیر قابل توجهی از اجناس فروخته شده به شرکت مذکور در قالب بارنامه های فاقد بار از مالخرانی که توسط ماموران شناسایی شدند نیز کشف شد .

 

 

سرهنگ نصیری افزود: سایر همدستان متهم نیز دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از شرکت با استفاده از فروش شمش های آهن آلات این شرکت به مالخران ضمن دریافت کرایه حمل آن اعتراف کردند.

ایرنا