حزب الله سه فرمانده ارشد گروه تکفیری «جبهه النصره» را دستگیر کرده و قصد دارد آن ها را با سربازان گروگان گرفته شده خود از سوی این گروه معاوضه کند

 

در حالی که این روزها، پیشروی گروه های تروریست تکفیری در مناطق مختلف خاورمیانه و تلاش این گروه ها برای گسترش دامنه فعالیت خود به معضلی جدی در منطقه تبدیل شده، اقدامات متقابل گروه های مقاومت نیز در مقابل تروریست ها تشدید شده است. در همین زمینه، جدیدترین خبرها از دستگیری سه تن از فرماندهان «جبهه النصره» از سوی حزب الله لبنان حکایت دارد.

 
 
 
شرق پرس: حزب الله سه فرمانده ارشد گروه تکفیری «جبهه النصره» را دستگیر کرده و قصد دارد آن ها را با سربازان گروگان گرفته شده خود از سوی این گروه معاوضه کند. بر اساس گزارش های منتشره، این سه تن در منطقه کوهستانی «قلمون» سوریه از سوی حزب الله شناسایی و دستگیر شده اند.
 
 
 
تابناک به نقل از «دیلی استار» گزارش داد روزنامه کویتی «الرای» که نخستین بار این خبر را منتشر کرده، معتقد است که احتمال دارد با توجه به تحت گروگان بودن چند سرباز شیعه در دست جبهه النصره، بازداشت این سه تن به انجام عملیات معاوضه زندانیان میان دو طرف منجر شود. 
 
 
 
جبهه النصره پیشتر اعلام کرده بود که در حال آماده سازی خود برای «آزادسازی قلمون» از کنترل دولت سوریه است و به حزب الله هشدار داد که در صورت مشارکت در این نبرد، سربازان شیعه ای که اسیر کرده را به قتل خواهد رساند. با این حال، به نظر می رسد این اقدام حزب الله، ابتکار عمل را در این زمینه از النصره گرفته است.
 
 
 
 
دیلی استار می نویسد در جریان نبرد ماه گذشته در شهر مرزی «ارسل»، ۲۹ سرباز ارتش و پرسنل امنیت داخلی لبنان توسط جبهه النصره و داعش اسیر شدند و در حال حاضر، پس از آزادی پنج تن از این افراد از سوی النصره، ۲۴ تن دیگر هنوز در اسارت هستند. جبهه النصره گفته بود این اسرا را در ازای آزادی «عماد جمعه»، فرمانده ارشد النصره که در اختیار دولت سوریه است و همچنین شمار دیگری از زندانیان، آزاد خواهد کرد.