وزیر صنایع در حمایت از حضور ایرانخودرو و سایپا در مزایده خرید پرسپولیس و استقلال گفت: موضوع خرید دو باشگاه ربطی به وضع بد خودرو سازها ندارد چرا که خودرو سازها روزی چهار هزارخودرو تولید می کنند و توان مالی انها چه ضعیف و چه قوی باشد به خاطر مسایل دیگری است.

حمایت تمام قد وزیر صنایع از خرید استقلال و پرسپولیس توسط خودروسازان

 

 

شرق پرس: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: یقین دارم همانطوریکه دیگر تیمهای وابسته به صنایع به خوبی اداره می شود، خودروسازان با خرید استقلال و پرسپولیس آنها را بهتر اداره می کنند و هواداران هم قطعا حمایت خواهند کرد.

 

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه امروز خود با اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اغلب یا تمام تیمهای خوب فوتبال  چه در آذربایجان ،اصفهان ، خوزستان و  تهران به نحوی وابسته به یکی از صنایع کشور هستند و همین حالا هم ایران خودرو و سایپا تیم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه درباره نحوه قیمت گذاری این دو تیم سوال کرده ام، گفت: قیمت گذاری با وزارت صنایع ، کارخانه و خریدار نیست و سازمان خصوصی سازی با ضوابطی  و براساس میزان اموال باشگاه و برند قیمت گذاری کرده اند.

 

وزیر صنایع تاکید کرد: موضوع خرید دو باشگاه ربطی به وضع بد خودرو سازها ندارد چرا که  خودرو سازها روزی چهار هزارخودرو تولید می کنند و توان مالی انها چه ضعیف و چه قوی باشد به خاطر مسایل دیگری است.

 

وی گفت: من در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع مجلس خرید و برنده شدن دو خودرو ساز را خبردار شدم.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس هم در این باره در مصاحبه با خبرنگا ما گفت: خودرو سازان مشکلات مالی دارند بطوریکه یکی از خودروسازان بودجه امسالش را با ۱۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته بسته است و حال با این وضع می خواهد ۳۰۰ میلیارد تومان خرید کند و علاوه بر ان ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای هزینه های جاری باشگاه بپردازد.

 

روح الله عباسپور با بیان اینکه  امروز ۷۷ درصد مشکلات صنعت مالی است و این خرید برای خودرو ساز هم  مشکل مالی ایجاد می کند افزود: وقتی این هزینه سنگین را بر خودرو سازی تحمیل می کنید قیمت تمام شده خودرو را بالا می برد و باز خودرو را با افزایش قیمت دست مصرف کننده می دهد.

 

وی گفت: خودرسازان هر چقدر کمبود منابع داشته باشند دستشان را در جیب مردم می کنند و از طرفی در بحث خصوص سازی هم می بینیم شبه دولتیها وارد می شوند.

 

عباسپور افزود: با وجود اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن از وزیر صنایع در این خصوص سوال ، انتقاد و مخالفت کردند اما وزیر محکم ایستاد و از این موضوع دفاع کرد.

 

وی گفت: این دو باشگاه هر کدام ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر طرفدار دارند و وقتی چالش در حوزه ورزش بوجود می اید دولت مجلس و وزارت صنعت و خودروسازان باید جواب بدهند.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: کمیسیون مربوط و مجلس وارد می شود و اولین کاری که می کنیم بحث استیضاح و تذکر را خواهیم داشت.

 

عباسپور با اشاره به اینکه امروز در کمیسیون از وزیر صنایع در باره بحث قیمت نان نیز سوال شد، گفت: نمایندگان وزارت صنعت را عامل  افزایش قیمت نان اعلام کرده و سوال کنندها از پاسخ های وزیر در این ارتباط قانع نشدند.

 

وی افزود: وزیر می گوید آزاد سازی موجب بهتر شدن کیفیت نان شده است، اما اعتقاد ما بر این است که اتفاقی در خصوص کیفیت نان نیفتاده است.

 

 

 

 

خبرگزاری صداوسیما