یک میلیارد و ششصد میلیون تومان، فقط برای یک ساعت نشستن کنار خانواده کلینتون. یعنی تقریبا دقیقه‌ای ۲۷ میلیون تومان.  روز جمعه روزنامه « نیویورک پست» نوشت: «یک تاجر چینی حاضر شده برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون ۵۰۰ هزار دلار بپردازد. شرق پرس: برگزاری ضیافت مهمانی با حضور چهره‌های مشهور […]

یک میلیارد و ششصد میلیون تومان، فقط برای یک ساعت نشستن کنار خانواده کلینتون. یعنی تقریبا دقیقه‌ای ۲۷ میلیون تومان.  روز جمعه روزنامه « نیویورک پست» نوشت: «یک تاجر چینی حاضر شده برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون ۵۰۰ هزار دلار بپردازد.

clinton1

شرق پرس: برگزاری ضیافت مهمانی با حضور چهره‌های مشهور اگرچه چند وقتی است که جنجالی خبری در رسانه‌های داخلی به‌راه انداخته، اما این موضوع در کشور آمریکا سابقه ای چندین ساله دارد.

 یک میلیارد و ششصد میلیون تومان، فقط برای یک ساعت نشستن کنار خانواده کلینتون. یعنی تقریبا دقیقه‌ای ۲۷ میلیون تومان.  روز جمعه روزنامه « نیویورک پست» نوشت: «یک تاجر چینی حاضر شده برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون ۵۰۰ هزار دلار بپردازد. این قرار ملاقات، یکی از مزایده‌های شرکت آمریکایی چریتی باز (charitybuzz) بود. این زن و شوهر چینی این ملاقات را از این شرکت خریدند و برای هم‌نشینی با خانواده کلینتون و نشستن با آنها سر یک میز ناهار، مبلغ سنگینی پرداختند.

گفته می‌شود توافق شده بود مدت زمان خوردن ناهار با کلینتون ها ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول بکشد. این زن و شوهر چینی دوست داشتند بچه هایشان را نیز در این مراسم شرکت دهند اما به آنها گفته شد در این‌صورت باید یک میلیون دلار پرداخت کنند. آنها هم بچه‌هایشان را در خانه گذاشتند و دوتایی به ملاقات کلینتون ها رفتند.

چریتی باز (charitybuzz) یک شرکت مزایده‌ای در ایالات متحده است که از طریق مزایده‌هایی که برگزار می‌کند سود کلانی به‌دست می آورد و در اختیار موسسات خیریه قرار می دهد تا در راه مبارزه با فقر و تغییرات آب و هوای جهانی، کمک به کشورهای در حال توسعه و همچنین شرکت در مبارزه با آفات طبیعی خرج شود. مزایده‌های این شرکت حول، موسیقی، سرگرمی، کسب و کار، سیاست، ورزش، هنر، مد و سایر صنایع است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط «کوپی هولزمن» تاسیس شد. هولزمن بیش از ۲۵ سال سابقه تجاری و بازاریابی دارد.

این شرکت از نوامبر ۲۰۱۳ تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از طریق وب‌سایت خود درآمد داشته که مالک آن می‌گوید همه این مبلغ را به بنیاد و موسسات خیریه پرداخت کرده است.
یکی از ترفند های تجاری این شرکت، هم‌نشینی با مشاهیر و چهره های سرشناس است. این شرکت با برگزاری مراسم  ناهار و یا محفلی برای گپ و گفت با غول های اقتصادی و سیاسی و شخصیت های پرطرفدار این کشور، مخاطبانش را ترغیب به پول خرج کردن می کند. چریتی باز امکان دیدن، گپ زدن و هم‌نشینی با کسانی را فراهم می کند که پیش از این، دیدن آنها برای مخاطبان غیر ممکن بود. همین موضوع باعث می شود خیلی ها برای دیدن شخصیت مورد علاقه شان به آب و آتش بزنند. در سایت این شرکت مزایده‌های زیادی وجود دارد که داوطلبان با توجه به علاقمندی و میزان پولی که دارند بین آنها انتخاب می کنند و مبلغ پیشنهادی را در سایت ثبت می کنند. در آخر بلیت ملاقات به کسی داده می شود که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند.

ملاقات با ویل اسمیت، قدم زدن در زمین فوتبال پیش از بازی دوستانه منچستریونایتد و رئال مادرید در ماه آگوست، ملاقات با «جیمز فرانکو» بازیگر آمریکایی در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم «Mice and Men»، ملاقات با «سلن دیون» خواننده آمریکایی در لاس وگاس، ملاقات با «الن دی‌جنرس» مجری مشهور اسکار ۲۰۱۴ در لس آنجلس و دیگر چهره های مشهور از منوهای پیشنهادی چریتی باز در این روزها برای مخاطبان پولدارش است.

قبلا نیز این سایت ملاقات با « واران بافت» یکی از پولدارترین مردان جهان را در منوی پیشنهادی‌اش گذاشته بود که دو سرمایه‌گذار حاضر به پرداخت ۶۵۰ هزار دلار برای ملاقات با وی شدند. تمامی این پول در اختیار «گیلد فاندیشین» قرار گرفت که خدمات اجتماعی در اختیار افراد بی‌خانمان در سانفرانسیسکو قرار می‌دهد. یک جلسه آموزش تنیس با «آندره آغاسی» قهرمان اسبق تنیس آمریکا نیز از منوهای پیشنهادی چریتی باز بود که مدتها کسی حاضر به پرداخت مبلغ پیشنهادی مزایده نشد.نوشیدن چای و گپ زدن با «آلن گرینسپن» رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا نیز برای یک نفر ۴۵ هزار دلار خرج برداشت.

به گزارش مهر, هنوز معلوم نیست قصد شرکت‌های ایرانی از این نوع کپی سازی برای هم‌نشینی با چهره‌ها از کجا سرچشمه گرفته‌است؟ اما به‌هرحال دیدار و صرف ناهار و شام با ستاره‌ها، ماجرایی است که هنوز هم با واکنش‌های مختلفی در ایران مواجه می‌شود.