بر اساس یکی از اسناد به دست آمده از خانه مخفی اسامه بن لادن در ابوت آباد پاکستان، فاش شده که بخش خارجی القاعده در یک مقطع زمانی به فکر ایجاد دفتری در تهران افتاده اما بلافاصله به خاطر گرانی از این تصمیم صرف نظر کرده است.

ben ladan54

 

 

شرق پرس:  بر اساس یکی از اسناد به دست آمده از خانه مخفی اسامه بن لادن در ابوت آباد پاکستان، فاش شده که بخش خارجی القاعده در یک مقطع زمانی به فکر ایجاد دفتری در تهران افتاده اما بلافاصله به خاطر گرانی از این تصمیم صرف نظر کرده است.

 

 

عصرایران به نقل از سایت خبری آمریکایی “دیلی بیست” نوشت:  سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا به تازگی اسناد و مدارک کشف شده از خانه اسامه بن لادن رهبر وقت القاعده را منتشر کرده اند. این اسناد به هنگام حمله به خانه بن لادن در ابوت اباد پاکستان به دست آمد اما تاکنون منتشر نشده بود.

 

بخشی از این اسناد و مدارک مربوط به ایران است.

 

در بخشی از اسناد آمده است که اسامه بن لادن از همسرش (ام حمزه) که به تازگی از ایران برگشته بود خواست وسایل و لوازم همراه خود را آتش بزند و از دست آنها خلاص شود زیرا می ترسید ایرانی ها در آنها تجهیزات شنود کار گذاشته باشند.

 

او در نامه نگاری هایی گفته بود: قبل از رسیدن ام حمزه بهاینجا او باید از هر چیزی که دارد از جمله لباس ها و کتاب ها و هر چیزی که در ایران داشت خلاص شود. به تازگی تراشه هایی برای جاسوسی ایجاد کرده اند که به آسانی می توان آنها را پنهان کرد.

 

بن لادن اضافه کرد: از آنجایی که نمی توانیم به ایرانی ها اعتماد کنیم ممکن است تراشه های جاسوسی را در برخی از وسایل همراه خود داشته باشید.

 

 
او همچنین در بخش دیگری از نوشته هایش خطاب به فرماندهان ارشد القاعده گفته بود: اولویت اول باید هدف قرار دادن آمریکا برای دست برداشتن از حکومت های خاورمیانه باشد آمریکا باید مسلمانان را به خود واگذار کند.