رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی را عدم کاشت این محصول در منطقه بهبهان و کنگان دانست

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی را عدم کاشت این محصول در منطقه بهبهان و کنگان دانست و گفت: گوجه سبز که در اطراف تهران تولید می‌شود دچار خرابی شده که این موضوع بی‌تاثیر بر افزایش قیمت گوجه نیست.

 

شرق پرس: حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه در سطح میدان ۶۰۰۰تومان، گوجه دزفولی ۴۵۰۰ تومان و گوجه انباری کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که با محاسبه ۳۵ درصد سود قانونی خرده فروشی در سطح شهر به ترتیب ۸۱۰۰ تومان، ۶۱۰۰ تومان و ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان می تواند به فروش رسد.

 

وی ادامه داد: در مهرماه گوجه فرنگی اطراف شهر تهران تمام می‌شود و سبزهای آن به انبار برده می‌شود که در سالجاری در پی مسائل آب‌و‌هوا گوجه سبز از بین رفته است.

 

این فعال صنفی یادآور شد: مابین مهرماه و آبان‌ماه از ۳ محل تولید گوجه همچون بهبهان، بندرعباس و دزفول خوزستان گوجه فرنگی تهیه می‌شود که به دلیل حجم کاشت اندک در منطقه بهبهان و گنگان به افزایش قیمت در زمان فعلی دامن زده است.

 

مهاجران با بیان این که گوجه دزفول در حال ورود به بازار است، افزود: تا ۱۵ روز آینده گوجه فرنگی بندر و ۱ ماه آینده گوجه فرنگی چابهار به میدان وراد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود قیمت گوجه فرنگی در میدان به کمتر از کیلویی ۲۰۰۰ تومان برسد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیگر میوه‌های پر مصرف دچار این افزایش قیمت شده‌اند، خاطرنشان کرد: قیمت خیار و نارنگی مقدار اندکی کاهش یافته که هر کیلو خیار ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، نارنگی ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، انگور ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال جنوبی کوهستان ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰، پرتقال دشتی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ ، پرتقال شمال ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و انار ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار عرضه می‌شود.