فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق هنگام سخنرانی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن سالن کنفرانس سران اتحادیه عرب در شرم‌ الشیخ مصر را ترک کرد.
 
rees jomhor-iraq56
شرق پرس: رئیس‌جمهور عراق سالن کنفرانس اتحادیه عرب را هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور مستعفی یمن ترک کرد.
 
 
 

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق هنگام سخنرانی “عبدربه منصور هادی” سالن کنفرانس سران اتحادیه عرب در شرم‌ الشیخ مصر را ترک کرد.

 

 

عراق عملیات نظامی کشورهای عربی علیه مردم یمن را به‌شدت رد و تأکید کرد که این جنگ باعث وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

 

 

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

 

 

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

 

 

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

 

 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای در جریان این حملات تنها در اولین روز ۶۵ نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.

 

 

این در حالی است که حملات دیروز جنگنده‌های عربستانی و هم‌پیمانانش نیز دست‌کم ۲۰ شهید و شمار زیادی زخمی به جا گذاشته است.

 

 

در حالی که تجاوزات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نیروهای کمیته‌های انقلابی مردمی همچنان به پیشروی خود در برخی مناطقی که تروریست‌های القاعده و شبه‌نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری بر آن مسلط هستند، ادامه می‌دهند.

 

 

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز شب گذشته طی تماس تلفنی با سلمان‌بن عبدالعزیز شاه سعودی، حمایت خود از عملیات نظامی علیه یمن را اعلام کرد.

 

 

به گزار تسنیم, این در حالی است که سخنگوی انصارالله نیز شب گذشته با بیان “ما برای جنگی طولانی آماده‌ایم” گفت: ما اطمینان داریم که در این جنگ پیروز میدان خواهیم بود.