رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه قضا و دادستان باید توجه ویژه به وضعیت زندانیان داشته باشند، تصریح کرد: زندانیان دست‌شان کوتاه است و خانواده‌های آنها گرفتار بوده و نیاز به رسیدگی دارند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه حداقل نیمی از زندانیان استان بی‌جهت در زندان به سر می‌برند، گفت: اگر در پرونده‌ها توجه ویژه شود می‌توان زندانیان زیادی را از بند آزاد کرد.

 

 

به گزارش شرق پرس، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری  شهرستان آمل که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، افزود: رفت‌وآمدها در جامعه اسلامی باید برای عموم مردم عبرت باشد.

 

وی با بیان تاریخ و سرگذشت انبیای الهی افزود: همه منسب‌ها برای آزمایش انسان بوده تا مشخص شود کدام یک از ما برای خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند مسابقه داده و از یکدیگر سبقت می‌گیریم.

 

تقوی‌فرد با اعلام اینکه مرد‌مان در جایی که به نفع‌شان نیست دست به سبقت می‌زنند و آنقدر از یکدیگر پیشی گرفته تا جان خود را از دست می‌دهند ولی در امور خیر از یکدیگر سبقت نداشته و کاری نمی‌کنند، تصریح کرد: شهدا تنها کسانی هستند که در امر خیر از هم سبقت گرفته و همیشه می‌خواستند از هم پیشی بگیرند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید اینکه انتظار دارم در دادگستری و دادستانی‌ها رعایت اخلاق، مدارا و صعه صدر بیشتر از گذشته به چشم بیاید، ابراز داشت: نباید در داخل دستگاه قضا هیچ مشکلی وجود داشته باشد تا مشکلات مردم به درستی رسیدگی شود.

 

 دستگاه قضا توجه ویژه به وضعیت زندانیان داشته باشد

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید در شهرهای مازندران نهایت همکاری و وفاق را با دیگر ادارات‌، نهادها و دستگاه‌ها داشته باشند، گفت: تا با این وجود به نفع مردم و کسب رضایت خداوند کار شود.

 

تقوی‌فرد با تاکید اینکه مردم نباید در دستگاه قضا پرونده‌های مانده و قدیمی داشته باشند، گفت: باید به مردم زودتر پاسخ داده شود هرچند در بررسی پرونده‌ها فرقی ندارد که صاحبان پرونده چه کسانی هستند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه قضا و دادستان باید توجه ویژه به وضعیت زندانیان داشته باشند، تصریح کرد: زندانیان دست‌شان کوتاه است و خانواده‌های آنها گرفتار بوده و نیاز به رسیدگی دارند.

 

تقوی‌فرد با بیان اینکه حداقل نصف زندانیان استان بی‌جهت در زندان به سر می‌برند، گفت: اگر در پرونده‌ها توجه ویژه شود می‌توان زندانیان زیادی را از بند آزاد کرد هرچند معتقدم افرادی باید در زندان‌ها به سر ببرند که لیاقت زندان را داشته باشند زیرا این مکان جای آن دسته از افرادی است که خود را به خواب زده‌اند.

 

نیروی انتظامی با اراذل و اوباش برخورد کند

وی با تاکید اینکه نکند فردی حتی برای یک ساعت بی‌جهت در زندان بماند، اذعان داشت: نباید حیثیت و حیا افراد را برای به زندان انداختن از بین ببریم البته افرادی باید در زندان باشند که هنجارشکن بوده و لجوج هستند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: آمل سابقه دیرینه در فرهنگ، سیاست، فقاهت، دیانت و شجاعت دارد، گفت: نباید زندان در این شهر شلوغ باشد.

 

وی از مسئولان خواست تا در برخورد با اراذل و اوباش که دست به هنجارشکنی می‌زنند برخورد قاطع و جدی شود تا امنیت برای دیگر افراد فراهم شود، متذکر شد: باید تا آنجا که در توان داریم برای ایجاد امنیت اجتماعی بکوشیم زیرا امنیت حق اولیه این ملت است.

 

تقوی‌فرد با اذعان اینکه نیروی انتظامی هم باید با اقتدار، قاطعیت، شدت و جدیت نسبت به اراذل و اوباش برخورد کند، اضافه کرد: نیروی انتظامی حامی مظلومان باشد البته عوامل انتظامی در مقابل دستگاه قضا ضابط بوده زیرا دستگاه قضا حکم و دستور صادر می‌کند و اجرا با نیروی انتظامی است.

 

وی از دستگاه قضا خواست تا استقلال خود را حفظ کند و در ادامه تصریح کرد: ما برای همه مردم و دستگاه‌ها و ادارات احترام ویژه قایل هستیم ولی باید برای مردم جا بیافتد که دستگاه قضا نفوذناپذیر است.