کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به درخواست عربستان برای تغییر میزبانی در بازیهای مقابل ایران, اعلام کرد دو کشور تا تاریخ ۲۵ اسفند مشکلات خود را حل کنند.
 
 
 
شرق پرس: سعودی‌ها پیش از این بهانه‌تراشی کردند و مدعی شدند که برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند و بازی‌های نماینده‌هایشان با تیم‌های ایرانی باید به کشوری بی‌طرف انتقال داده شود. 
 
 
در این راستا فدراسیون عربستان شکایتی را تنظیم کرد و به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد. در نتیجه قرار شد کمیته برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه (۵ و ۶ بهمن) در هتل فورسیزن دوحه جلسه‌ای را با حضور مسئولان دو فدراسیون عربستان و ایران برگزار کنند و موضع گیری نهایی خود را درباره اختلاف بین ایران و عربستان اعلام کند.
 
 
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز‌ گذشته نخستین جلسه‌ خود را برای بررسی اختلافات ایران و عربستان برگزار کرد که در حاشیه جلسه اسدی دبیرکل فدراسیون ایران خواستار برگزاری رقابت‌‌ها در ایران شد و تاکید کرد که ایران یکی از امن‌ترین‌ کشورهای جهان است. در مقابل سعودی‌ها به بهانه عدم امنیت در ایران خواستار برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان در کشور قطر شدند. 
 
 
 
امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود امروز درباره اختلاف ایران و عربستان بیان کرد که به شرح زیر است:
 
 
 
با توجه به اختلافات سیاسی بین دو کشور تا تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۶(۲۵ اسفند) دو فدراسیون فوتبال مهلت دارند تا مشکل خود را حل کنند. در غیر این صورت خود AFC دست به کار می‌شود و رای خود را صادر می‌کند. اگر روابط دو کشور تا آن زمان به روال عادی خود برگردد به همان شکل سابق بازی‌ها برگزار می‌شود. اما تمام این توضیحات منوط می‌شود به تاریخ ۱۵ مارچ تا کمیته اجرایی مسابقات نظارت لازم را داشته باشد.
 
 
 
در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن ارایه تضمین به امارات، از آنها خواسته اجازه بدهند که بدون تغییر در جدول، بازی های رفت و برگشت نمایندگان دو کشور برگزار شود.
 
 
 
همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه تازه خود تغییر تاریخ بازی های مرحله گروهی را به شرح زیر اعلام کرد.
 
 
گروه A:
 
طبق اعلام رای کنفدراسیون فوتبال آسیا جدال هفته اول به تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ با رقابت هفته ششم به تاریخ ۴ می ۲۰۱۶ (۱۴ اردیبهشت ۹۵) عوض شده است، در نتیجه تیم سپاهان ایران در هفته پنجم از مرحله گروهی در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۵ (۳۱ فروردین ۹۵) میهمان پیروز میدان پلی آف عربستان و اردن است و بازی برگشت نیز در هفته ششم در ایران برگزار خواهد شد.
 
 
 
گروه B:
 
زمان بازی هفته دوم به تاریخ اول مارس ۲۰۱۶ (۱۱ اسفند ۹۴) با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته پنجم در خاک ایران به مصاف ال‌نصر عربستان می‌رود و ایران در هفته ششم میهمان النصر هستند.
 
 
 
گروه C:
 
زمان بازی هفته اول با بازی هفته ششم تغییر کرد، بر این اساس تیم فوتبال باشگاه تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم میهمان الهلال عربستان خواهد بود و در هفته ششم در تبریز از نماینده عربستان میزبانی خواهد کرد.
 
 
 
گروه D:
 
جای بازی هفته دوم این رقابت‌ها با بازی هفته پنجم تغییر کرد، به این ترتیب پیروز میدان نفت ایران و الجیش قطر که حریف الاهلی عربستان خواهد شد، در هفته پنجم در ایران یا قطر برگزار می‌شود و بازی برگشت در هفته ششم به میزبانی الاهلی برگزار خواهد شد./فارس