رئیس دادگستری نکا گفت: در شش ماهه اول سال گذشته 22 هزار فقره پرونده وارده به دادگستری نکا داشتیم که این تعداد در سال جاری به 24 هزار فقره رسیده است.
 
 
رییس دادگستری نکا از افزایش ۱۲ درصدی پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان در سال جاری خبر داد.
 
 

به گزارش شرق پرس,  حجت الاسلام محمد تقی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان نکا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : در شش ماهه اول سال گذشته ۲۲ هزار فقره پرونده وارده به دادگستری نکا داشتیم که این تعداد در سال جاری به ۲۴ هزار فقره رسیده است.

 

وی افزود: ورود پرونده ها به دادگاه و افزایش پرونده های وارده بیانگر قضایی شدن اکثر پرونده ها است که باید تلاش شود تا هر مساله ای قضایی نشده و پرونده سازی انجام نشود.

 

رئیس دادگستری نکا از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی را احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای احکام و قوانین اعلام کرد و یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرم و ارتباط بین قوا از جمله تاکیدات رهبری است که در دستور کار ما قرار دارد.

 

ربیعی ادامه داد: وجود خانه سازمانی برای قضات نکایی از مسائل مهم و اساسی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گرفته و برای ساخت این خانه سازمانی تلاش شود تا ضمن کاهش خطرات جانی، حضور مستمر قضات را در شهرستان داشته باشیم.

 

وی خواستار همکاری بیشتری ارگان ها و دستگاه های دولتی با دادگستری شد و گفت : مسوولان کمک کار دستگاه قضایی در پیشگیری از بروز و وقوع جرم باشند و با اجرای درست قوانین از ارائه پرونده به دادگاه جلوگیری کنند.