رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه گفت: آنهایی که صلح امام حسن و جام زهر را بیان می‌کنند بی سواد هستند.

rahimpor-145

 

 

شرق پرس: حسن رحیم‌پور ازغدی در طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) در مرقد ایشان درباره تحریف مکتب و خط امام هشدار دادند، اظهار داشت: ما به بررسی بخشی از عناصر اصلی مکتب معرفتی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی، حقوقی و فرهنگی امام خواهیم پرداخت.
 
 
 
 
 
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مرقد امام به ۵، ۶ اصول اصلی مکتب امام اشاره کردند که ممکن است در معرض افراط و تفریط و تجدیدنظرطلبی و تحجرگرایی قرار بگیرد.
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنهایی که صلح امام حسن و جام زهر را بیان می‌کنند بی سواد هستند. متن صلح امام حسن این است که رژیم معاویه نامشروع است و باید سالیانه پول‌‌هایی به طرفداران اهل بیت داده می‌شد و حتی پس از توافق امام حسن فرمودند اگر با من همراهی می‌کردند تا آخر می‌جنگیدم؛ کجای این توافق سازش بوده است؟
 
 
 
به گزارش تابناک وی گفت: تشیع منطق بازی با الفاظ نیست بلکه بحث زمان و شرایط در زمان امام حسن و امام حسین مطرح بوده است، امام خمینی نیز بعد از پذیرش قطعنامه انقلابی‌ترین سخنان را مطرح کرد بنابراین در بحث مذاکرات نباید اینگونه مسائل را مطرح کنیم. مذاکرات نه افراط نه تفریط نه جام زهر و نه جشن است و همه چیز باید در محضر ملت به صورت شفاف بین شود.