حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند.
رفتار طلبکارانه عربستان؛ جلوگیری از ورود زائران ایرانی به فرودگاه جده
 
 
شرق پرس: هنوز معلوم نیست که علت این اقدام عجیب عربستانی ها چه بوده و آیا مشکل این پرواز حل خواهد شد یا خیر؟
 
 

حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره ۱۵۱۶ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ ۷۴۷ ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.

 

یکی از مسئولان فرودگاه اصفهان در این باره به خبرنگار »تابناک» می‌گوید: پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشور عربستان از ورود هواپیمای ایرانی ممانعت به عمل آورد، هواپیمای زائران ایرانی به فرودگاه اصفهان بازگشت و رایزنی های برای انجام آن آغاز شد که تا این لحظه از نتیجه آن اطلاعی دنداریم.

 

وی با تاکید بر این نکته که هنوز اطلاعی از چرایی ممانعت عربستانی ها از انجام این پرواز ندارد، می‌افزاید: تقریبا یک ساعت از زمان پرواز سپری شده بود که متوجه ممانعت عربستانی ها شدیم ولی توضیحی در این باره دریافت نکرده‌ایم؛ البته هواپیما از نظر فنی مشکلی ندارد و هم اکنون در فرودگاه اصفهان آماده تکرار پرواز به سمت جده است.

 

گفتنی است این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته و در پی انتشار خبر تجاوز دو پلیس فرودگاه جده به نوجوانان ایرانی، موجی از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش های مختلف، برخی از مردم با راه اندازی کمپین های اینترنتی، خواستار لغو پروازهای عمره به مقصد این کشور شدند.

 
بر این اساس ممکن است ممانعت عربستانی ها از انجام این پرواز، نوعی شیطنت در واکنش به برملا شدن رسوایی رقم خورده در فرودگاه بین المللی جده به نظر برسد؛ حدسی که ممکن است با اعلام دلایل مسئولان هواپیمایی عربستان برای ممانعت از ورود پرواز اصفهانی، رنگ ببازد. 
تابناک