روزنامه لبنانی با ادعای موافقت اسد با کناره گیری از قدرت نوشت: بشار اسد برای این امر خواستار آن شده تا چهار وزارتخانه مهم کشور، دفاع، خارجه و وزارت دارایی در اختیار نزدیکان وی باشد.

روزنامه لبنانی: بشار اسد برای کناره گیری از قدرت موافقت کرد

 
شرق پرس: روزنامه الدیار لبنان در خبری مدعی شد، بشار اسد با کناره گیری از قدرت در دوره انتقالی سوریه موافقت کرده به شرطی که سه تن از نزدیکان وی در پست‌های حساس حکومتی قرار بگیرند. این روزنامه لبنانی به نقل از منابعی که آنها را منابع آگاه در روسیه خوانده، مدعی شده است: بشار اسد، رییس جمهوری سوریه موافقت کرده تا شخصی از مخالفانش در راس دولت انتقالی سوریه قرار گیرد و خود در این دوره مشارکت نکند.
 
 
 
 
این روزنامه ادعا دارد بشار اسد برای این امر خواستار آن شده تا چهار وزارتخانه مهم کشور، دفاع، خارجه و وزارت دارایی در اختیار نزدیکان وی باشد. بنابر این گزارش سرلشکر محمد شعاع، به عنوان وزیر کشور ،ماهر اسد،‌ برادر بشار اسد به عنوان وزیر دفاع، ولید معلم، وزیر خارجه کنونی به عنوان وزیر خارجه و شخصی به انتخاب بشار اسد به عنوان وزیر دارایی انتخاب شود.
 
 
 
بنا به این ادعا بشار اسد همچنین شرط کرده تا سرلشکر علی الحسن، رئیس ستاد ارتش سوریه باشد و سازمان اطلاعات رسانی سوریه نیز در اختیار ماهر اسد به عنوان وزیر دفاع باشد.
 
 
 
بنابر این گزارش اسد همچنین خواستار این شده تا اداره سازمان امنیت سیاسی توسط سرلشکر محمد شعاع صورت گیرد و سازمان اطلاعات عمومی این کشور در اختیار علی مملوک از امنیتی‌ترین نیروهای بشار اسد قرار بگیرد.
 
 
 
روزنامه الدیار که بخشی از سهام آن در اختیار ولید بن طلال، شاهزاده سعودی است، مدعی شده که بشار اسد مشکلی در اینکه بقیه وزارت‌خانه‌ها در اختیار مخالفان سوری قرار گیرند ندارد تا دولت برای انجام انتخابات پارلمانی تحت نظارت سازمان ملل آماده شود.
 
 
 
به گزارش ایسنا, روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور بر انجام انتخابات پارلمانی در سوریه تحت نظارت سازمان ملل تاکید دارد.