دی میستورا قصد دارد «گروه دوستان سوریه» جدیدی برای کمک به حل و فصل مشکلات در سوریه تشکیل دهد و درصدد آن است تا ایران و عربستان سعودی هم در روند حل و فصل مناقشه سوریه مشارکت داده شوند.

 

 

نماینده روسیه در سازمان ملل با اعلام اینکه مسکو فعالانه با نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همکاری خواهد کرد، تاکید نمود که در «گروه جدید دوستان سوریه» ایران و عربستان هم حضور خواهند داشت.

 

شرق پرس: «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور آمادگی آن را دارد تا در شکل‌های مختلف در حل و فصل مناقشه سوریه کمک کند و با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همکاری لازم را خواهد داشت.  

 

فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» گزارش داد  چورکین شب گذشته بعد از رایزنی‌های پشت درهای بسته در شورای امنیت در خصوص مسائل مربوط به سوریه گفت: «ما حاضر هستیم تا فعالانه و در شکل‌های مختلف در روند حل و فصل مناقشه سوریه با نماینده دبیرکل همکاری داشته باشیم».

 

وی در این خصوص به ترکیب مذاکرات ۳ جانبه روسیه، آمریکا، سازمان ملل متحد برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه و همچنین کنفرانس‌های ژنو برای حل بحران در سوریه اشاره کرد که نتایج مثبتی را به همراه داشت.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین با اشاره به برخورد جدی و بسیار خوب نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل برای انجام ماموریت خویش اعلام کرد که دی میستورا قصد دارد «گروه دوستان سوریه» جدیدی برای کمک به حل و فصل مشکلات در سوریه تشکیل دهد و درصدد آن است تا ایران و عربستان سعودی هم در روند حل و فصل مناقشه سوریه مشارکت داده شوند.

 

چروکین یادآور شد: گروه سابق «دوستان سوریه» که برای شرکت در کنفرانس بین المللی دوم مربوط به سوریه در ماه ژانویه گذشته دعوت شده بود، بسیار زیاد بودند و مهمتر اینکه دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه، یعنی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در آن حضور نداشتند. در گروه جدید این دو کشور باید جزو کشورهای شریک در حل و فصل مناقشه در سوریه در نظر گرفته شوند.