فلسطینی‌ها چندی پیش طرحی را برای به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل خود در میان ملل متحد به سازمان ملل ارائه دادند که در صورت تصویب آن، سازمان ملل متحد از صهیونیست‌ها «خواهد خواست» که تا مرزهای تعیین شده در سال 1967 عقب بروند.

 

 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که کشورش در صورت به رأی گذاشته شدن طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی، به آن رأی مثبت خواهد داد.

 

شرق پرس: «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که کشورش در صورت به رأی گذاشته شدن طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی، به آن رأی مثبت خواهد داد.

 

فلسطینی‌ها چندی پیش طرحی را برای به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل خود در میان ملل متحد به سازمان ملل ارائه دادند که در صورت تصویب آن، سازمان ملل متحد از صهیونیست‌ها «خواهد خواست» که تا مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ عقب بروند.

 

نمایندگان آمریکا در سازمان ملل با تلاش بسیار، رأی گیری در خصوص این طرح را تا اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی به تعویق انداختند ولی فلسطینی‌ها اصرار دارند که تکلیف این مورد هر چه زودتر مشخص شود.

 

وی در این خصوص گفت: «در صورت ارائه طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی به شورای امنیت سازمان ملل، روسیه از تعیین شرایط عقب‌نشینی اسرائیل و تشکیل دولت فلسطینی حمایت می‌کند؛ همچنین اگر این طرح به رأی گذاشته شود به آن رأی مثبت خواهیم داد.»/فارس