وزير اطلاعات و امور راهبردي گفت اسرائيل تلاش خواهد کرد تهديدها عليه اين رژيم را از طريق ديپلماسي و راهبردهاي اطلاعاتي حل و فصل کند اما «اگر ما چاره اي نداشته باشيم، گزينه نظامي روي ميز است.»

 

 

شرق پرس: وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیمی که تنها دارنده سلاح های هسته ای در خاورمیانه قلمداد می شود می گوید این رژیم در صورتی که چاره ای نداشته باشد به ایران حمله نظامی خواهد کرد.
 
 یوال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی تنها رژیم دارنده سلاح های هسته ای در خاورمیانه در بحبوحه ادامه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ می گوید این رژیم تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از برنامه هسته ای ایران را انجام خواهد داد.
 
وی که روز پنجشنبه با رادیو اسرائیل صحبت می کرد گفت تمامی گزینه ها از جمله اقدام نظامی علیه ایران روی میز است.
 
وزیر اطلاعات و امور راهبردی گفت اسرائیل تلاش خواهد کرد تهدیدها علیه این رژیم را از طریق دیپلماسی و راهبردهای اطلاعاتی حل و فصل کند اما «اگر ما چاره ای نداشته باشیم، گزینه نظامی روی میز است.»

 
اشتاینیتز در پاسخ به مخالفت های احتمالی آمریکا با این اقدام به مورد حمله رژیم صهیونیستی به رآکتور هسته ای عراق در سال ۱۹۸۱ اشاره کرد و گفت: «این عملیات با موافقت آمریکا انجام نشد.»

 
ادعاهای این مقام صهیونیستی در حالی مطرح می شود که کارشناسان مسائل نظامی در توانمندی رژیم صهیونیستی برای حمله بدون همراهی آمریکا به ایران ابراز تردید کرده اند. چند هفته پیش ژنرال «مایکل هایدن»، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که اسرائیل توان نظامی حمله به ایران را ندارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد و آیا احتمال دارد این کار را را بدون هماهنگی آمریکا انجام دهد، گفت: «اسرائیل توان این کار را ندارد و این کار عاقلانه هم نیست.»
 
هایدن گفت: «فاصله‌ها زیاد است، نیروی هوایی اسرائیل کوچک ـ خوب است اما کوچک ـ و مواضع مورد نظر، متعدد، پراکنده و سخت.»
 
وی افزود: «بنابراین سوال این است که آیا اسرائیل تنها رابطه استراتژیک خود که بقایش به آن وابسته است را در معرض خطر قرار خواهد داد تا این برنامه را برای سه تا شش ماه به عقب بیندازد. فکر نمی‌کنم این کار را انجام دهد.»
فارس