وزیر آموزش و پرورش با اعلام زمان و انتشار منابع آزمون گفت: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می‌کنند.
 
زمان دقیق آزمون استخدامی و منابع امتحاتی آموزش و پرورش به روایت وزیر 
 
 
 
شرق پرس: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مورد گفت: تا ده روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.
 
 
 
 
فانی در واکنش به اینکه رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بود آموزش و پرورش تنها برای برگزاری آزمون استعلام قیمت گرفته است، گفت: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم.
 
 
 
وی درباره زمزمه‌هایی مربوط به برگزاری آزمون در آبان ماه نیز اظهار کرد: اینگونه نیست و آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم و جدای از آزمون‌های ادواری سازمان سنجش محسوب می شود و این سازمان یک آزمون مجزا برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می‌کند.
 
 
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می‌کنند. 
 
 
 
فانی تصریح کرد: همینک صد شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.
 
 
 
وی ادامه داد: کسانی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند، می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند. 
 
 
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند، این در حالیست که استخدام‌های ادواری سایر نهادها چنین شرایطی را ندارد.
 
 
 
به گزارش باشگاه خبر نگارانع فانی همچنین خاطر نشان کرد: دولت یازدهم از سال گذشته اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان دردستور کار قرار داد و ۲۷ اسفند سال گذشته این طرح در هیئت وزیران تصویب شد و از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود.