در این حادثه که برای هواپیمای کره جنوبی در شهر هیروشیمای ژاپن روی داد باعث کنده شدن بال سمت چپ هواپیما و از بین رفتن یکی از موتورهای آن به طور کامل شده است.

havapeyma-kore

 

 

شرق پرس: یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت «آسیانا» کره جنوبی به هنگام فرود اضطراری در هیروشیمای ژاپن دچار سانحه شد که ۲۰ نفر از سرنشینان آن زخمی شدند.
 
 
 
این هواپیما که از نوع ایرباس ۳۲۰ اعلام شده، سه شنبه شب (به وقت محلی) با ۷۳ مسافر و هفت خدمه از فرودگاه اینچئون کره جنوبی عازم فرودگاه هیروشیما ژاپن بود.
 
 
 
خبرگزاری کیودوی ژاپن، به نقل از پلیس فرودگاه هیروشیما علت وقوع این حاثه را برخورد بخش انتهایی هواپیما با زمین به هنگام فرود عنوان کرد.
 
 
 
براساس این گزارش، این حادثه همچنین باعث کنده شدن بال سمت چپ هواپیما و از بین رفتن یکی از موتورهای آن به طور کامل شده است.
 
 
 
پس از فرود این هواپیما در فرودگاه هیروشیما، تمامی مسافران و خدمه پروازی از طریق تشک های بادی ویژه امداد پرواز از داخل هواپیما تخلیه شده و مسافران آسیب دیده برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
 
 
در این پرواز مسافرانی از کشورهای فیلیپین، روسیه، ویتنام، سنگاپور، سوئد، آمریکا، کانادا، کره جنوبی و ژاپن حضور داشتند.
 
 
 
شرکت هواپیمایی آسیا ایرلاین با تائید خبر وقوع سانحه برای یکی از هواپیماهای این شرکت، از سلامت کامل تمامی مسافران خبر داد و اعلام کرد که به جز یک نفر، بقیه مسافران به صورت سرپایی مداوا شده اند.
 
 
 
این شرکت هواپیمایی همچنین از اعزام گروه ویژه تحقیقی برای بررسی علت وقوع این سانحه به فرودگاه هیروشیما خبر داده است.
 
 
 
یکی از مسافران این هواپیما به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفته که پیش از فرود هواپیما در فرودگاه هیروشیما، تکان های شدید هواپیما موجب هراس مسافران شده بود.
 
 
 
وی همچنین از زبانه کشیدن شعله های آتش از موتور هواپیما سخن به میان آورده و اعلام کرد که دود ناشی از آن به داخل هواپیما نیز سرایت کرده بود.
 
 
 
آب و هوای منطقه فرودگاه هیروشیما به هنگام وقوع این حادثه مه آلود و بارانی گزارش شده است.
 
 
 
علت اصلی وقوع این حادثه همچنان در حال بررسی است.
 
 
 
اولین سانحه برای این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۹۲ و زمانی که یک فروند بوئینگ ۷۷۷ با ۲۹۱ مسافر و ۱۷ خدمه قصد فرود در فرودگاه سانفرانسیسکو در آمریکا را داشت، رخ داد.
 
 
 
در این حادثه ۳ تن کشته شدند که دو نفر از آنان تبعه کشور چین بودند.
 
 
 
آسیانا دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کره جنوبی است و در سال ۱۳۸۹ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان معرفی شد./ایرنا