محزون گفت: استان های خراسان رضوی با سه مورد طلاق به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، گیلان 2،8 و تهران با 2،6 مورد طلاق، بیشترین میزان طلاق را در سطح کشور داشته اند و آمار طلاق در این استان ها بیشتر از میانگین کشوری است.

talag12

 

 

شرق پرس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه آمار طلاق در کشور همچنان رو به افزایش است، گفت: در سال گذشته(۱۳۹۳) هر ساعت ۱۹ طلاق به ثبت رسیده است.

 

علی اکبر محزون در گفت وگو با ایرنا افزود: در مجموع ۱۶۳ هزار و ۵۷۲ مورد طلاق در سال ۹۳ در کشور به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل(۱۳۹۲)، با افزایش ۵،۳ درصدی روبرو بوده است.

 

وی ادامه داد: ۱۴۹ هزار و ۶۴۷ مورد از این طلاق ها در مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۹۳۵ مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

 

محزون گفت: در هر ماه نیز ۱۳ هزار و ۶۳۱ مورد و هر شبانه روز ۴۴۸ مورد طلاق در کشور ثبت شده است.

 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور افزود: براساس آمارها، نرخ طلاق به ازای هر یکهزار نفر جمعیت کشور ۲،۱ درصد است یعنی به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۲،۱ مورد طلاق در کشور ثبت می شود.

 

** سه استان دارای بیشترین میزان طلاق

محزون گفت: استان های خراسان رضوی با سه مورد طلاق به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، گیلان ۲،۸ و تهران با ۲،۶ مورد طلاق، بیشترین میزان طلاق را در سطح کشور داشته اند و آمار طلاق در این استان ها بیشتر از میانگین کشوری است.

 

** سیستان وبلوچستان همچنان در صدر کمترین آمار طلاق

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان سیستان وبلوچستان نیز با نیم درصد، کمترین میزان طلاق در سطح کشور را دارد و همچنان در صدر کمترین آمار مربوط به طلاق در میان استان ها است.

 

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز به ازای هر یکهزار نفر جمعیت یک مورد طلاق و در یزد نیز ۱،۲ مورد طلاق به ثبت رسیده که این سه استان نیز نرخ طلاق پایین از میانگین کشوری را به خود اختصاص داده اند.

 

به گفته محزون، براساس آمار، در سال ۹۳ به ازای هر ۴،۴ مورد ازدواج در کشور یک مورد طلاق به ثبت رسیده و این در حالیست که سال ۹۲ به ازای هر پنج مورد ازدواج یک مورد طلاق به ثبت می رسید.