مارگت والستروم، وزیر خارجه سوئد امروز اعلام کرد که سوئد کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

 

 

 

دولت سوئد امروز (پنجشنبه) رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و اسرائیل را از این مساله مطلع ساخت.

 

شرق پرس:  مارگت والستروم، وزیر خارجه سوئد امروز اعلام کرد که سوئد کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

 

به نوشته روزنامه هاآرتص، استفان لوون، نخست وزیر سوئد در جریان مراسم تحلیفش در اوایل ماه جاری میلادی در خصوص سیاست خارجه دولتش گفته بود: سوئد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و اسرائیل از این مساله بسیار خشمگین شد و سفیر سوئد در تل‌آویو را احضار و به شدت نسبت به این اقدام اعتراض کرد.

 

ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد لوون و مارگت والستروم در واکنش به این عصبانیت مقامات تل‌آویو گفتند که به رسمیت شناختن فلسطین بدون فکر صورت نگرفته و تنها پس از مذاکره با اسرائیل صورت می‌گیرد.

 

اسرائیل روز چهارشنبه افشا کرده بود که به رسمیت شناختن فلسطین زودتر از آنچه که انتظار می‌رود صورت می‌گیرد. علی رغم این اقدام سوئد همسایگانش در به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل عجله‌ای ندارند.

 

هله تورنینگ اشنیت، نخست وزیر دانمارک در کنفرانسی خبری در نشست رهبران کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای حوزه دریای بالتیک که در استکهلم برگزار شد، گفت: دانمارک در حال حاضر فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد ما از یک راه حل دو کشوری حمایت می‌کنیم اما راه دیگری را پیش گرفتیم و طبق آن حرکت می‌کنیم.

 

ارنا سوربرگ، نخست وزیر نروژ نیز گفت: نروژ پیش از تحقق یک توافقنامه صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نخواهد شناخت.