شهید سید جلیل میری ورکی فرزند سید قاسم اهل مازندران یکی از 175 شهید غواص خط شکن عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است.

شرق پرس: هویت پیکر مطهر یک شهید از عملیات خیبر و پیکر مطهر یکی از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده‌اند و پیکر آن‌ها با دستان بسته بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتشان در یک گور دسته جمعی در ابوفلوس تفحص شد، احراز هویت شد.

شهید سید جلیل میری ورکی فرزند سید قاسم یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴ بود که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است. او متولد ششم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. او اعزامی لشکر ۲۵ کربلا بود که در جبهه به عنوان یک تک تیر انداز فعال بود و به عنوان خط شکن کربلای ۴ در این عملیات به شهادت رسید. حالا بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.

همچنین پیکر مطهر «شهید محمد علی‌بمانی» یکی از ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده است که متولد قزوین بوده و از آنجا به جبهه اعزام شده است. شهید محمد علی‌بمانی، سوم شهریور ۱۳۲۹در شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ماه ۱۳۶۲در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید. اما اثری از پیکرش به دست نیامد و از همان سال در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت.پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از گذشت ۳۲ سال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.

پیکر شهید علی‌بمانی فردا سه شنبه ۱۶ تیرماه ۹۴ ساعت ۱۰ صبح وارد قزوین می‌شود و در میدان مینودر مورد استقبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استانی قرار می‌گیرد.

چندی پیش پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی نظیر مردم تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از ۵ ساعت به طول انجامید.

shahid-ghavas5

تسنیم