وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورت قانع نشدن از جواب شهردار تهران احتمال دارد این موضوع در قالب استیضاح مطرح شود و آیا یک‌ سوم اعضا با وی همراهی می‌کنند گفت: این موضوع در قالب طرح سوال به هیات رئیسه ارسال شده و رئیس شورا نیز آن را امضا و برای شهردار ارسال کرده است و گمان می‌کنم یک‌ سوم اعضا اگر پاسخ شهردار قانع‌کننده نباشد

شهردار تهران استیضاح می شود؟

 

شرق پرس: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تشریح جزئیات اسناد تخلف هتل اسپیناس ۲ از احتمال استیضاح شهردار تهران در صورت قانع نشدن نمایندگان و درخواست یک‌ سوم اعضای شورای شهر خبر داد.
 
 
 

آنا نوشت: ابوالفضل قناعتی در نشست خبری که امروز ظهر برگزار شد با اشاره به تاریخچه احداث هتل اسپیناس ۲، افزود: ما از هرگونه فعالیت‌های توریستی و سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌هایشان را در راه رونق شهر هزینه می‌کنند، حمایت می‌کنیم اما بحث ما تخلف قانونی است که توسط شهردار منطقه رخ داده است.

 

وی ادامه داد: دوشنبه هفته پیش در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، شهردار تهران اظهار کرد که تخلفی در هتل اسپیناس رخ نداده در حالی که من در بهمن سال گذشته در خصوص طبقات اضافه این هتل تذکر داده بودم. همچنین پرونده تخلف آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود. اگر تخلفی در این پروژه صورت نگرفته پس چرا پرونده آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و این حرف توسط شهردار درست نیست و احتمالا کسانی که به ایشان اطلاع‌رسانی می‌کنند اخبار را خوب و تحقیق شده منعکس نکرده اند.

 

قناعتی با بیان اینکه در سال ۸۷ اولین رای کمیسیون ماده ۵ برای آن صادر شده و حداکثر ۸ طبقه روی زیرزمین به تصویب رسیده است، گفت: کمیسیون ماده ۵ در دومین درخواست شهرداری منطقه ۱۶ طبقه و با سطح اشغال ۳۰ درصد بوده است. همچنین سومین درخواست از کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به رای ۱۷ طبقه شده است اما تخلفات از این به بعد شروع می‌شود و بدون اینکه درخواستی از کمیسیون ماده ۵ شده باشد در شورای معماری منطقه اجازه ساخت طبقه ۱۸ صادر می‌شود. طبقه ۱۸ نیز بدون بررسی در شورای معماری منطقه به این پروژه اضافه می‌شود و نهایتا تخلف آخر طبقه بیستم است که یک مجموعه تجاری همراه با استخر برای این طبقه منظور شده است.

 

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه طبقات ۱۸ و ۱۹ تخلف آشکار شهرداری منطقه است، گفت: این طبقات به امضای شهردار وقت منطقه رسیده است.

 

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نصب تابلو با کد شناسه اشتباه در این پروژه گفت: در اولین مراجعه وقتی کد ساختمان را استعلام کردیم متوجه شدیم این کد مربوط به یک ساختمان دو طبقه در منطقه‌ای دیگر است که پس از تذکر این تابلو اصلاح شد.

 

قناعتی با بیان اینکه شهردار در خصوص تذکر من پاسخ داد که این طبقات در تراکم مجاز قرار دارد و بیش از خط آسمان منطقه نیست، گفت: اینکه یک ساختمان چه ارتفاعی داشته باشد باید کمیسیون ماده ۵ اعلام کند و برای اعلام سقف ارتفاع، فصل‌ الخطاب کمیسیون ماده ۵ است.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورت قانع نشدن از جواب شهردار تهران احتمال دارد این موضوع در قالب استیضاح مطرح شود و آیا یک‌ سوم اعضا با وی همراهی می‌کنند گفت: این موضوع در قالب طرح سوال به هیات رئیسه ارسال شده و رئیس شورا نیز آن را امضا و برای شهردار ارسال کرده است و گمان می‌کنم یک‌ سوم اعضا اگر پاسخ شهردار قانع‌کننده نباشد و اسناد موجود معتبرترین اسناد باشد، با من همراهی کنند.

 

عضو هیات‌ رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر یک‌ سوم اعضا با من همراهی نکنند و من به این ایمان برسم که حرفم منطقی و درست است یکه و تنها به تکلیف خود عمل می‌کنم و اگر مستنداتی برای ساخت طبقات اضافه وجود نداشته باشد باید نام نمایندگانی که در این‌ خصوص ساکت مانده‌اند را به افکار عمومی اعلام کرد.

 

قناعتی تاکید کرد: نباید با نگاه سیاسی به مشکلات تهران نگاه کرد، اینگونه نمی‌توان مقابل تخلفات ایستاد.

 

وی با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در خصوص پاساژ علاءالدین نیز گفت: این مساله مصداق مثل «خودگویی و خودخندی عجب مرد هنرمندی» است که شهرداری خود اجازه ساخت و ساز داده و بعد می‌گوید تخلف است و می‌خواهد آن را تخریب کند.

 

قناعتی تاکید کرد: به جز تخلفات ساختمانی، این پروژه بر روی گسل قرار گرفته و از لحاظ آتش‌نشانی ایمن نیست.

 

قناعتی اضافه کرد: اگر اسناد ارائه شده توسط شهرداری مرا قانع کرد تکبری ندارم و می‌گویم اشتباه کردم اما اگر قانع نشوم از تمام توان قانونی خود استفاده خواهم کرد.