علی مطهری گفت: احساس کردم فضای مجلس موافق وزیر پیشنهادی علوم است اما افراد قوی تر از مجلس رای اعتماد نگرفتند.

 

 

به گزارش شرق پرس پس از صحبتهای رئیس جمهور در مورد فرهادی و وزارت علوم, علی مطهری نخستین مخالف وزیر رپیشنهادی علوم بود که گفت: احساس کردم فضای مجلس موافق وزیر پیشنهادی علوم است اما افراد قوی تر از مجلس رای اعتماد نگرفتند. در حالی که احساس کردم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم و به عبارت دیگر می خواهم از اعتبار و حیثیت مجلس دفاع کنم اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب می بیند.

 

وی افزود: مجلس در حالی بخاطر فتنه به فرجی دانا،دانش آشتیانی و احمد زاده نیلی رای اعتماد نداد که فرهادی نامه ای را با آقایان خاتمی موسوی و کروبی امضا کرده است.

 

مطهری سپس با بیان اینکه این نامه موجود است بخشی از آن را خواند و گفت با استناد به این نامه آقای فرهادی فتنه گر است،و ایشان سابقه عضویت در حزب مشارکت را دارد و با معیار قبلی نمایندگان فتنه گر است و اگر مجلس رای اعتماد دهد متهم به سیاست یک بام و دو هوا می شود و مردم سئوال می کنند آیا مجلس فتنه را خط قرمز نمی داند یا خدای ناکرده معامله ای در کار است؟

 

وی افزود: درست نیست مجلس اصولگرا به خاطر قول هایی نمایندگان برای انتصاب همکاران آقای فرهادی دریافت کرده اند به ایشان رای بدهند که در این صورت گفته می شود درد مجلس فتنه نیست بلکه این است که وزارت علوم باید در تسلط ما باشد!

 

لاریجانی در ادامه گفت: گفتند اگر مجلس به فرهادی رای بدهد یک معامله ای صورت گرفته این حرف نادرست است نمایندگان بررسی می کنند اگر مجلس رای بدهد یک طور و اگر رای ندهد یک طور متهم شود کار مردانه و جوانمردانه ای نیست.

 

وی افزود: اینکه گفته شد نمایندگان وزیران پیشنهادی قبلی را فتنه گر دانسته اند هم درست نیست در حالیکه نمایندگان چنین اتهامی نزدند که فتنه گرند بلکه حداکثر احراز صلاحیت نداشتند.