دمپسی که در یک نشست خبری سخن می گفت ، افزود استفاده احتمالی آمریکا از گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران در صورت شکست مذاکرات، با تحویل این سامانه به ایران تغییری نخواهد کرد.

dampsi-usa

 

شرق پرس:  رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت تحویل سامانه ضد هوایی اس ۳۰۰ روسی به ایران تاثیری در توانایی این کشور برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران نخواهد داشت.

 

 

عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واکنش به صدور دستور رییس جمهور روسیه برای تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران گفت:” ما سالهاست از توانایی ها و قابلیت های این سیستم که قرار است در اختیار ایران قرار داده شود اطلاع داریم و در تمامی برنامه ریزی های نظامی خود آن را به حساب آورده ایم.”

 

دمپسی که در یک نشست خبری سخن می گفت ، افزود استفاده احتمالی آمریکا از گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران در صورت شکست مذاکرات، با تحویل این سامانه به ایران تغییری نخواهد کرد.

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در  حالی از عدم تغییر محاسبات نظامی این کشور در قبال ایران سخن می گوید که واشنگتن پیشتر بارها نسبت به تحویل این سامانه از سوی روسیه به ایران اظهار نگرانی کرده است و هفته گذشته و همزمان با اعلام تصمیم جدید دولت روسیه در این باره جان کری وزیر امور حارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود از این مساله ابراز نگرانی کرد.

 

با این حال مقامات آمریکایی به صورت علنی و آشکار نسبت به تحویل این سامانه به ایران موضع نگرفته اند و همواره سخنان خود را در مخالفت با تحویل این سامانه به ایران در حاشیه مطرح کرده اند.

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که هفته گذشته دستور لغو تحریم ارسال این سامانه به ایران را صادر کرده است، روز پنج شنبه در جریان یک نشست خبری ۴ ساعته و در پاسخ به سوالات شهروندان روسیه به موضوع اس ۳۰۰ نیز اشاره کرد و گفت به خاطر انعظاف ایران در مذاکرات و ترسیم چشم اندازی روشن از حل و فصل مساله هسته ای ایران، دستور لغو تحریم این سامانه به ایران را به عنوان یک پاداش در قبال انعظاف ایران در مذاکرات هسته ای صادر کرده است.